Publicitat
Publicitat

Futbol Femení

Els Estats Units i el Japó es juguen l'or i l'hegemonia a l'estadi de Wembley (20.45h)

La final olímpica serà, també, la reedició de la final del Mundial d'Alemanya 2011 que va coronar les 'nadeshiko' com el nou referent del futbol femení mundial. L'equip nord-americà, or a Pequín 2008, vol evitar que s'allargui l'èxit japonès

L'estadi de Wembley acollirà aquest dijous a les 20.45h la final olímpica de futbol femení entre els Estats Units i el Japó, en la que serà la reedició de la final del passat Mundial d'Alemanya 2011 que van guanyar les 'nadeshiko' als penals. Aquell èxit va iniciar el 'boom' del futbol femení japonès, coronat amb l'elecció de Homare Sawa com Millor Jugadora FIFA 2011. Les nord-americanes, campiones olímpiques a Pequín 2008, fa un any que preparen aquesta cita amb l'objectiu de penjar-se l'or i destronar el combinat de Norio Sasaki.

Els Estats Units arriben a la final després d'eliminar de manera agònica el Canadà a les semifinals (3-4) i sent l'equip més golejador, amb 14 gols després de 5 partits, i el que més xuta entre tres pals ha fet (36). A més, compten amb tres jugadores entre les sis màximes golejadores del torneig (Abby Wambach, 5 gols i Alex Morgan i Megan Rapinoe, 3 gols). El Japó, de la seva banda, va superar França (1-2) i és l'equip que menys gols ha encaixat (2) després dels cinc partits.

Unes, si poden, proposen vertigen, verticalitat, força, joc aeri. Les altres, cada cop més camaleòniques, agraeixen un escenari de partit més ordenat, de toc i paciència. Tots dos seleccionadors fa mesos que treballen a la pissarra per trobar solucions davant els perills de l'adversari, conscients que aquesta final els esperava a l'horitzó.

Batalla per l'èxit del bronze

La lluita per la medalla de bronze la jugaran el Canadà i França, a les 14h a l'estadi Coventry. El record recent (i cruel) de l'eliminació en semifinals no hauria de deslluir una final de consolació que premiarà el bon futbol –ofensiu, alegre, atractiu– de totes dues seleccions.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT