Publicitat
Publicitat

FEMBCN

Una ciutat atractiva per a la inversió

L'Ajuntament de Barcelona és posar les condicions perquè l’àrea metropolitana de la ciutat sigui en conjunt una de les ciutats més atractives per als inversors

Les grans ciutats com Barcelona són vives i no paren de créixer, s’amplien fins a superar les fronteres administratives dels municipis. En el cas de Barcelona, la ciutat és el motor de Catalunya i una de les principals regions metropolitanes d’Europa. Gestionar aquesta  realitat de la manera més eficaç comporta nous reptes, als quals s’enfronta el Pla Estratègic Metropolità de Barcelona (PEMB).
El PEMB és una associació privada sense ànim de lucre, promoguda per l’Ajuntament de Barcelona i presidida pel seu alcalde, que integra els 36 municipis que conformen l’àrea metropolitana de Barcelona. Això agrupa 628 quilòmetres quadrats de superfície, i una població de 3.150.380 habitants.

Suport a l’àrea metropolitana


L’objectiu de l’Ajuntament de Barcelona és posar les condicions perquè l’àrea metropolitana de la ciutat sigui en conjunt una de les ciutats més atractives per als inversors. Creat per identificar i promoure estratègies de suport al desenvolupament econòmic i social de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, el PEMB implica estudiar i identificar potencialitats –tant en activitats tradicionals com emergents– i avançar solucions a possibles problemes que puguin sorgir.
El PEMB és, doncs, un instrument per anticipar-se als reptes del futur de la ciutat; facilitar els canvis necessaris per afrontar aquests reptes; promoure la participació de tots els actors implicats; fer possible el consens entre interessos divergents, i prioritzar les decisions.

Agents implicats


En el PEMB hi participen, a banda de l’Ajuntament de Barcelona, també altres administracions (Generalitat de Catalunya, Diputació de Barcelona, consells comarcals), els agents econòmics i socials més rellevants del territori (Cambra de Comerç, Cercle d’Economia, Foment del Treball, Universitat de Barcelona, Fira de Barcelona, Port de Barcelona i Aeroport del Prat) i institucions lligades al territori (la Mancomunitat de Municipis, l’Entitat Metropolitana del Transport i la del Medi Ambient).
 
Sis reptes de futur


La visió del PEMB 2020 pretén consolidar l’Àrea Metropolitana de Barcelona com una de les regions europees més atractives i influents per al talent global innovador, amb un model de ciutat que atén a la seva diversitat. Per aconseguir que aquesta visió sigui realitat, la proposta estratègica s’estructura en sis reptes.
En primer  lloc, l’atenció a la sostenibilitat i al canvi climàtic, amb l’objectiu de ser un referent de sostenibilitat per a les ciutats de clima càlid, així com un referent mundial en matèria de polítiques urbanes que prioritzin l’eficiència dels seus recursos energètics. D’altra banda, també es vol ser referent en el nou marc global amb més presència en els països que lideren el món. En aquesta línia, el tercer repte és esdevenir capdavanters en determinats sectors tractors de coneixement.
Un altre dels reptes plantejats pel PEMB és crear un marc de competitivitat que asseguri la viabilitat i pervivència dels sectors tradicionals, que tenen un pes específic important en l’economia i en el percentatge d’ocupació. Per acabar, el PEMB vol liderar el talent innovador i emprendre accions socials i equilibrades per donar resposta social a la crisi.k

Etiquetes

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT