Publicitat
Publicitat

Barça

'The Economist' parla de l'empresa Alianto de Rosell en un reportatge sobre la corrupció al futbol brasiler

Recorda que la Fiscalia està investigant, per possible corrupció, l'acord entre aquesta empresa i la Confederació Brasilera de Futbol per l'organització d'un amistós

El setmanari britànic The Economist ha publicat aquesta setmana un reportatge global sobre la corrupció al Brasil, i en concret en el futbol brasiler, on se cita el cas de l'empresa Alianto, propietat de Sandro Rosell. Recorda que dos congressistes brasilers acusen l'actual president del Barça –que no ho era quan va passar tot– i Ricardo Teixeira, president de la Confederació Brasilera de Futbol (CBF), d'inflar les despeses d'un partit amistós entre el Brasil i Portugal celebrat a Brasília el 2008, pel qual l'empresa que va organitzar el partit, Alianto, propietat de Rosell, va cobrar 4 milions de dòlars. El setmanari diu que les autoritats de Brasília asseguren que el partit no va costar més de 440.000 dòlars.

The Economist també relata que la policia brasilera ha registrat les oficines d'Alianto per trobar-hi documentació sobre el cas, i assegura que tenen proves que Rosell estaria tornant a Teixeira part dels diners cobrats de forma encoberta. Sembla que Vanessa Brecht, sòcia de Rosell a Alianto i extreballadora del Barça, ha llogat una granja propietat de Ricardo Teixeira per 4.400 dòlars durant 5 anys. El setmanari recorda que una televisió local va anar a aquesta granja i que no va trobar-hi ningú que conegués Vanessa Brecht.

Tota aquesta trama va ser utilitzada durant la campanya electoral de 2010 contra Sandro Rosell, i ja llavors va negar-ho rotundament i va assegurar que ell mai ha estat encausat per aquest cas. En l'última assemblea un soci li va tornar a preguntar pel cas, i el president va respondre: "Va haver-hi un error administratiu de licitació, encara estem en intercanvi d'informació".

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT