02/07/2015

L’ós que tocava la trompeta

2 min

La capacitat de Telecinco per evidenciar la seva baixesa i manca d’escrúpols és extraordinària. Ha superat un nou llistó amb l’estrena de Vaya fauna, un talent show d’animals. No n’hi ha prou que les persones demostrin habilitats insòlites i inútils sinó que ara també ho han de fer les bèsties. Christian Gálvez, el presentador cridaner, arrencava amb humor enginyós: “¡Es un programa donde puedo decir que hay mucho animal suelto y nadie se ofende!” I també es pot dir que els creadors de Vaya fauna no tenen cap mena d’escrúpol ni sentit de la dignitat.

Inscriu-te a la newsletter Pensem Les opinions que et fan pensar, t’agradin o no
Inscriu-t’hi

Hi ha un jurat anodí format per un domador de cavalls, la cantant Soraya Poyeya, l’actriu Yolanda Ramos i els bessons Gemeliers, que entre tots dos no en fan ni un de bo. Ells han de decidir quina parella d’amos i bèsties es mereix el premi. Vam veure actuar un garrí que anava amb les ungles pintades de rosa i minifaldilla i que obria i tancava calaixos, un gos que ordenava joguines, un ós que tocava la trompeta i un agapornis que pujava escales, ballava i feia petonets a la mestressa: “¡Dale un besito a mamá!”, li deia ella orgullosa a l’ocellet.

Quan portaves una bona estona mirant aquell programa et provocava un curtcircuit al cervell. Feia feredat veure tants animals obligats a tenir un comportament humà davant les càmeres. Animals actuant com persones. L’amo de l’ós bru, que feia una llàstima terrible, obligava la bèstia a imitar gestos humans i el feia caminar dret. El programa va fer que tota la família de l’ensinistrador estigués present al plató. La seva presència no era innocent: suavitzava l’estranya condició humana d’aquell ésser que maltractava l’ós i el feia tocar la trompeta o donar voltes a un hula-hoop amb el cercle al coll. Les criatures reforçaven el rol paternal d’aquell individu en comptes de semblar un simple i solitari domador malvat. Telecinco emetia un espectacle propi d’aquells costums de la vella Unió Soviètica, que per demostrar la supremacia de l’home i la disciplina de treball posava patins de gel als óssos, que lliscaven per la pista amb els turmells desllorigats i un pal d’hoquei a les mans.

Feia tot molta pena: un tigre jovenet es mostrava espantat enmig de l’enrenou del plató i els crits de Yolanda Ramos, un lloro va quedar paralitzat i tremolós sense obeir la mestressa, i l’amo del porc de les ungles pintades bramava desconsolat implorant una oportunitat per guanyar diners. Aquells animals explotats i utilitzats com objectes no feien més que recordar-nos com l’imperi Berlusconi i Mediaset contribueixen a la degradació progressiva de l’espècie humana.

stats