Publicitat
Publicitat

Ràdio

Pretén limitar l'autoritat del CAC

L'Associació Catalana de Ràdio demana al Govern la supressió de COMRàdio

L'entitat vol que es limiti a un 50% l'espai de l'espectre dedicat a les emissores públiques

L'Associació Catalana de Ràdio (ACR), que agrupa les emissores privades catalanes, ha demanat al Govern que faci desaparèixer COMRàdio. En un document presentat al departament de Presidència de la Generalitat, l'entitat reclama que les ràdios públiques locals es limitin a les funcions de comunicació local, fet que entra en contradicció, diu, amb el funcionament actual de COMRàdio, que actua com una "cadena pública pseudomunicipal" d'abast català i que, per tant, compleix les mateixes funcions que les altres emissores públiques, Catalunya Ràdio i Ràdio 4.

El director general de COMRàdio, Francesc Triola, ha respost a aquest comunicat via Twitter, i ha assegurat: "La feina de servei de la COM al món local ens reforça davant dels atacs de la patronal de ràdio privada".

D'altra banda, l'ACR demana que es limiti a un 50% "el percentatge de l'espectre corresponent al sector públic", de manera que com a mínim la meitat de les freqüències de ràdio que es concedeixin a Catalunya siguin per a emissores privades. A més, creu que les emissores del Tercer Sector haurien de desaparèixer i, en tot cas, incloure "l'activitat audiovisual" d'aquestes entitats dins de la programació dels mitjans públics.

El document també considera que cal suprimir el doble finançament del sector públic (subvencions i publicitat) i reclama la "supressió progressiva de la publicitat" a les emissores públiques, per tal d'evitar "la competència deslleial". Pel que fa al Consell de l'Audiuovisual de Catalunya (CAC), l'ACR aposta per una "reducció i/o supressió" de l'obligació de les emissores privades de facilitar informació i documentació a l'organisme, i demana un "nou plantejament" de la seva capacitat reguladora.

Per últim, l'ACR insisteix que cal impulsar més mesures legislatives perquè l'actuació contra la pirateria radiofònica sigui més "eficaç".

Etiquetes

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT