Publicitat
Publicitat

Roures augura el final del periodisme imprès en 15 anys

El president de Mediapro diu que en 15 anys el paper "no existirà" i arrossegarà el periodisme "rigorós i de qualitat" en la seva caiguda

El president de Mediapro, Jaume Roures, ha vaticinat que el periodisme imprès desapareixerà en un màxim de 15 anys i ha denunciat la situació "insostenible" del sistema audiovisual espanyol, durant la conferència que ha ofert avui en el marc dels Esmorzars de Treball de PwC i La Vanguardia.

"D'aquí 15 anys el paper no existirà i en la seva caiguda arrossegarà el concepte de periodisme rigorós i de qualitat que va entrar en crisi des del moment en què la gent va començar a informar-se a través internet", ha dit el fundador de Mediapro, accionista majoritari del diari Público, que va tancar fa un mes.

" Público va patir la crisi econòmica, la crisi del paper i la crisi del concepte de periodisme, i el mateix els passarà a d'altres diaris", ha afegit. El sector audiovisual, que és el principal objecte de negoci de Mediapro, tampoc passa per un bon moment, segons Roures, que ha qualificat d'"insostenible" el mapa sorgit després de l'apagada analògica.

"De les 90 cadenes que van aparèixer fa dos anys a Catalunya ja només en queden 50 i les majors nord-americanes s'han colat als espais que els operadors espanyols han hagut d'abandonar per inviables", ha assenyalat. Segons la seva opinió, el progressiu tancament "de televisions lligades a diaris" és fruit, entre d'altres raons, del "duopoli que s'està creant" i provoca que els dos grups empresarials que sumen les quotes d'audiència més grans s'estiguin quedant amb el pastís publicitari, molt minvat des de l'inici de la crisi.

Roures també ha fet una anàlisi pessimista de la situació de les televisions públiques després "del cop de gràcia" que el Govern ha donat a TVE, amb la retirada de la publicitat i la reducció de la subvenció. TV3 és, segons la seva opinió, "la millor televisió d'Europa", però "no són necessàries 2.000 persones" per fer-la funcionar, pel que ha augurat "mesures traumàtiques".

En vista dels molts obstacles que les empreses audiovisuals tenen per superar la crisi, Jaume Roures ha suggerit que es potenciï la internacionalització. També troba necessària "una concentració" de les "petites productores" per poder oferir "tot el que necessiten" a les empreses que utilitzen Catalunya com a localització per als seus rodatges.

En aquest sentit ha demanat a les administracions "polítiques unitàries a favor d'aquesta concentració". Finalment, Roures ha criticat que el Consell de l'Audiovisual de Catalunya "tingui tan poques atribucions i eines" i s'estigui convertint en "un cementiri d'elefants". També ha criticat el procés de selecció dels consellers de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals perquè, segons la seva opinió, "no es busquen professionals sinó polítics".

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT