Publicitat
Publicitat

LES TENDÈNCIES TELEVISIVES ALS EUA

L'èxit de la sèrie fa revifar el gènere de la comèdia curta de situació

'Modern family' marca la pauta

Decorats barats i ritme àgil. La comèdia de situació - sitcom - està de moda una altra vegada als EUA després d'una època de grans històries. Sèries com Modern family han contribuït a aquest auge.

La sitcom -el clàssic format de comèdia de 20 minuts, gènere per antonomàsia de la televisió nord-americana- recupera el seu to muscular. Aquesta és la principal conclusió que els crítics de televisió nord-americans han extret de l'arrencada de la temporada. Són setmanes en què els primers resultats de les audiències ofereixen les primers pistes al experts per dilucidar quina serà la sorpresa de la temporada, quin clàssic comença a perdre embranzida i conjectures més macabres al voltant de quina serà la primera sèrie a caure de la graella televisiva.

Després d'una època en què les grans històries seriades i les ficcions d'època han dominat la graella, les bones arrencades de New girl i 2 broke girls , unides a l'èxit de Modern family han fet recuperar l'interès dels estudis per aquestes comèdies de situació.

L'empenta de Charlie Sheen

Com s'esperava, el morbós bescanvi entre Charlie Sheen, acomiadat pel seus escàndols, i Ashton Kutcher a la sitcom Dos hombres y medio va arrossegar 28 milions d'espectadors a la CBS. El primer episodi de la novena temporada de la sèrie va aconseguir doblar el número d'espectadors de l'anterior temporada. Fins i tot el defenestrat Sheen va penjar una fotografia a Twitter en què se'l veia mirant la seva antiga sèrie i l'enterrament del seu antic personatge, Charlie Harper. "Fins ara, una pila de rialles", va piular. La segona setmana, malgrat el descens a 20,5 milions d'espectadors, la xifra encara era superior a la mitjana de la sèrie.

L'abans i el després de Dos hombres y medio també va ser un èxit. Abans del debut d'Ashton Kutcher, la CBS va estrenar la setena temporada de la sitcom Cómo conocí a vuestra madre , que va arrencar amb força: 11,3 milions d'espectadors.

Noves incorporacions

L'estrena de 2 broke girls va ser rebuda per 19 milions d'espectadors i va aprofitar la inèrcia de l'expectativa de Dos hombres y medio per convertir-se en una de les sorpreses i l'estrena més vista d'una sitcom en qualsevol canal en gairebé una dècada. Un privilegi que comparteix amb New girl , una comèdia protagonitza per Zooey Deschanel. El primer capítol es va convertir en l'estrena més vista en una dècada a la Fox amb 10,3 milions d'espectadors, més que el debut de Glee , i la segona setmana va aconseguir mantenir-se en uns resultats similars (9,3).

Pel que fa als perdedors, destaquen The playboy club i Terra nova , la nova sèrie de Steven Spielberg amb l'etiqueta de ser el Parc Juràssic televisiu, que va obtenir només 9 milions d'espectadors i es va convertir en la tercera opció del seu horari d'emissió malgrat el seu pressupost. Alguns crítics televisius també es pregunten en aquest inici de temporada si els realities han assolit finalment un punt de saturació. Factor X , reality de llarga duració que busca noves estrelles a l'estil d' OT , va arrossegar la primera nit 12,5 milions d'espectadors, una mica per sota de les expectatives. Tot el contrari que la comèdia en petites dosis, que ressorgeix i augmenta la popularitat de les sitcoms , fins al punt que molts crítics atribueixen a sèries com Modern family un impacte similar al que va tenir The cosby show l'any 1984.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT