Publicitat
Publicitat

L'APRIMAMENT DE LES PÚBLIQUES

Vol fer front a la retallada de 200 milions en l'aportació del govern espanyol

TVE avalua tornar a emetre anuncis

El govern espanyol abaixarà la seva aportació a RTVE de 550 a 350 milions. L'ens avalua aquesta setmana com pot fer front a la tisorada: una de les mesures sobre la taula és recuperar la publicitat.

Demà es reuneix el consell d'administració de RTVE per primera vegada des que el nou govern del PP anunciés divendres que retallarà en 200 milions l'aportació a l'ens. La rebaixa (que suposa el 16,6% menys de pressupost sobre els 1.200 milions d'euros que preveia la corporació per al 2012) s'aplicarà fonamentalment en compres externes de continguts.

"La retallada es notarà en la programació, no sembla plausible que es toqui el personal", explicava a l'ARA un dels membres del consell. "També hi ha sobre la taula prescindir d'algun dels canals". En aquest sentit, Teledeporte és el que es considera seriosament amenaçat, ja que Clan té molt bones audiències i el canal 24 de TVE es fa a partir dels continguts que genera la unitat d'informatius.

Tampoc corre perill el centre de RTVE a Sant Cugat. "Al contrari -explica aquest conseller-, ja que d'un temps ençà s'ha convertit en una factoria de producció de continguts i, tenint en compte que resulta més barat produir a dins que externalitzar, el més raonable és pensar que Sant Cugat seguirà aportant a la programació d'abast estatal".

Una de les principals incògnites és escatir si el sostre de despesa també s'abaixarà dels 1.200 als 1.000 milions o si, per contra, es permetrà a RTVE buscar vies alternatives per cobrir el que deixa de posar el govern central. S'espera que el conseller Santos Ruesga (UGT) proposi demà que torni la publicitat a la pública, tot i que de manera limitada (fins a tres minuts per hora). La mesura resulta de difícil aplicació, ja que farien falta canvis legislatius i toparia, a més, amb l'oposició frontal de les privades, que ja contribueixen -amb 95 milions- al pressupost de TVE com a compensació per la seva retirada del mercat dels anuncis.

Els Jocs Olímpics, en dubte

Lola Arocha, secretària de CCOO a l'ens, també creu que la clau de volta és saber si hi haurà limitació de la despesa. "Si no -reconeixia a aquest diari- no sé d'on podran retallar aquests diners, que són molts. Sigui com sigui, la mesura atempta contra el model de servei públic".

Entre les possibles mesures d'estalvi que s'han suggerit hi ha la revenda dels drets dels Jocs Olímpics de Londres (valorats entre 50 i 70 milions d'euros) o els partits de la Lliga de Campions.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT