Publicitat
Publicitat

CRÍTICA XARXES

Twitter, contra relliscades dominicals

Hi va haver un temps en què els caps de setmana eren un parèntesi informatiu. De dilluns a divendres, les tertúlies radiofòniques marcaven l'agenda. Si un tema inicialment petit triomfava en una tertúlia de primera divisió de bon matí, creixia i vivia tot el dia. I el dissabte i el diumenge, sense tertúlies de referència, eren diferents. Moltes relliscades passaven sense pena ni glòria el cap de setmana. De la mateixa manera, si volies fer lluir un tema sabies que no l'havies de publicar un dissabte o un diumenge, a menys que fos tan potent que fos impossible no veure'l, excepció que el convertia en EL tema del diumenge. Ara això ja no val. Ara tot és campi qui pugui perquè Twitter no descansa. I els temes de moda -que això és, al capdavall, el que vol dir trending topic, com ens recordava aquest cap de setmana un lector de l'Ara.cat- ja no depenen només dels tertulians. La gent -que el cap de setmana té més temps lliure i una mala llet més creativa que la dels dies laborables, que tira a destructiva- no en deixa passar ni una. I encara que un TT sigui més volàtil que un amor de dissabte a la nit, tot deixa pòsit i de mica en mica s'omple la pica i s'embussen les canonades. Se li van embussar un diumenge de principi d'estiu a El Mundo, quan va tractar de grassa Leire Pajín; El País va tenir problemes amb les cames encreuades de Chacón de dissabte de la setmana passada; i, ahir, el PP, en joint venture amb La Razón, va ensopegar amb un perillós i enrabiat "las mujeres a sus labores" a la xarxa. Mai sabrem quin percentatge de culpa és del diari i quin és dels assessors de campanya de Rajoy -que devien estar a por uvas , com diuen a Madrid-, però aquella portada amb el líder del PP envoltat d'empresaris imaginaris en què l'única dona és cuinera o pastissera -i no precisament enginyera o executiva- costarà d'explicar des del carrer Génova després d'hores de Twitter.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT