Publicitat

LLEIS AUUDIOVISUALS

CiU pacta amb el PPC eliminar progressivament la publicitat a Catalunya Ràdio

El redactat de la reforma de la llei de la CCMA introdueix una esmena del PSC, que augmenta en un membre els previstos inicialment pel nou consell

CiU ha pactat amb el PPC reduir progressivament la publicitat a Catalunya Ràdio "fins a la seva desaparició". La llei de la Corporació aprovada el 2007 ja preveia a la disposició addicional segona que la publicitat dels mitjans públics catalans anés disminuint –també a TV3– amb la “voluntat d’afavorir la lliure competència”, però no parlava en cap moment d’eliminació.

Aquest dimecres s'ha reunit la ponència del projecte de llei de modificació de diverses lleis en l'àmbit de l'audiovisual. Acceptant una esmena del PPC, CiU ha pactat amb els populars adoptar el compromís de reduir "de manera progressiva" la publicitat a Catalunya Ràdio fins a fer-la desaparèixer, i també mantenir la disminució dels anuncis a TV3. Tot i així, no s'ha parlat de dates ni percentatges.

També s'ha acceptat una esmena presentada pel PSC per tal que els membres del consell de govern de la CCMA es redueixin a sis (en l'actualitat són dotze), en comptes dels cinc que en un principi s'havien posat sobre la taula. En aquest cas, el repartiment quedaria en tres consellers a proposta de CiU, dos del PSC i un del PP. ERC i ICV-EUiA quedarien fora del repartiment.

El text passarà el 8 de febrer per la Comissió d'Afers Institucionals i serà votat al ple del Parlament del proper 15 de febrer o bé el 22, una setmana més tard. Fonts consultades per l'ARA donen per feta la seva aprovació.

PUBLICITAT

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

El + recomanat

PUBLICITAT