Publicitat
Publicitat

MITJANS PÚBLICS

El cinema substitueix les sèries d'èxit de la cadena que han tancat temporada

La 1 deixa el 'prime time' en pausa

El cinema s'està apoderant del prime time de La 1. Si fins fa poc l'oferta cinematogràfica del primer canal de TVE es limitava a una pel·lícula el dissabte -dins l'espai Versión española - i una altra el diumenge - La película de la semana -, des de principis d'any aquest tipus de contingut s'ha anat estenent per la graella.

El 23 de gener Águila roja va tancar la quarta temporada amb un èxit d'audiència incontestable: 5,8 milions d'espectadors i un 29,3% de quota de pantalla a tot l'Estat. Però TVE no va substituir la sèrie per cap altre espai, i des de llavors s'ha limitat a omplir el prime time del dilluns amb cinema. L'aposta ha servit perquè la cadena mantingui el lideratge, tot i que sense la contundència amb què guanyava Águila roja .

Una situació similar és la que s'ha viscut els dijous, un dia que des del setembre fins al 2 de febrer va estar reservat a la sèrie Cuéntame cómo pasó , però que va quedar buit quan la ficció va arribar al final de la tretzena temporada. TVE també va substituir-la per cinema -en aquest cas, agrupat sota el cicle Los clásicos de La 1-, però a diferència dels dilluns ha perdut el lideratge que mantenia Cuéntame en benefici del reality de Telecinco Gran Hermano .

L'altre prime time que ha quedat orfe és el del divendres. El 3 de febrer es va acabar la tercera temporada de La hora de José Mota i des de llavors se n'han ofert reposicions de capítols, amb resultats que han permès a la cadena mantenir el lideratge tot i ser inferiors als que obtenien els episodis d'estrena. L'única excepció va ser el dia 17 de febrer, quan La 1 va provar de canviar l'espai d'humor per la pel·lícula Arma letal 2 . Els resultats -1,9 milions de seguidors i un 10,3% de quota- van fer que l'experiment no es repetís.

Estratègia d'estalvi

Després de la reunió de l'1 de febrer -en què es va evitar decidir quan s'emetran les noves temporades de Cuéntame i Águila roja -, el consell d'administració de RTVE va emetre un comunicat en què negava que hagués modificat la programació prevista per a aquell mes per fer front a la retallada de 200 milions d'euros que ha patit aquest any l'ens. En tot cas, l'emissió de cinema suposa, sens dubte, una reducció de costos, especialment tenint en compte que les tres produccions que no s'han substituït són les més cares de tot el que emet TVE: segons una auditoria de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, cadascun d'aquests programes té un cost d'uns 12.000 euros per minut.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT