FICCIÓ
Mèdia 21/09/2016

Amb el quart capítol no hi ha retorn

Un estudi de Netflix revela quan és que els usuaris s’enganxen a les sèries

Núria Juanico
3 min

BarcelonaDesprés de veure el quart capítol d’una sèrie, fer marxa enrere es complica. Així ho revela un estudi de Netflix, que estableix que el 70% dels espectadors s’enganxen a una sèrie i decideixen veure’n la temporada sencera a partir del quart episodi. La plataforma de vídeo enstreaming, que ha analitzat els hàbits de visualització de més de 30 ficcions, conclou que la majoria de produccions segueixen aquesta pauta, tot i que n’hi ha algunes que tenen un funcionament diferent.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

'Stranger things, per exemple, va atrapar la majoria de seguidors a partir del segon episodi, quan té lloc la desaparició d’un personatge important de la ficció. 'Narcos' també és una excepció. Els seguidors s’hi enganxen a partir del tercer capítol de la primera temporada, en què Pablo Escobar mostra que no té escrúpols amb aquells que van contra ell. L’estudi també explica que, malgrat que els espectadors visquin en països diferents, s’identifiquen amb arguments similars. Les ficcions que aborden amors juvenils i drames familiars són les més consumides, seguides de les històries de suspens, misteri i crims.

El gènere de cada producció no determina a partir de quan els televidents quedaran atrapats per una sèrie, però sí que indica com es consumirà. Segons un altre estudi de la plataforma, els espectadors tenen tendència a devorar, sobretot, els thrillers, les produccions de terror i les de ciència-ficcióthrillers, com ara 'Herois' i 'The walking dead'. De mitjana, els usuaris de Netflix s’empassen aquestes sèries en quatre dies, dedicant prop de dues hores i mitja diàries a veure capítols.

De fet, aquesta tendència maratoniana ha beneficiat sèries com 'Breaking bad', que va estrenar-se a la cadena nord-americana AMC amb bones crítiques però amb audiències discretes. Després d’emetre la quarta temporada, Netflix va incorporar al seu catàleg les primeres entregues de la sèrie i va crear nous fans que la van consumir voraçment. Com a conseqüència, molts més espectadors dels EUA van seguir l’emissió de la següent temporada per AMC. Concretament, van passar dels 1,9 milions de la quarta entrega als 4,32 milions de televidents de la cinquena.

Els drames polítics com 'House of cards' i les comèdies irreverents com 'Bojack Horseman', en canvi, són produccions que es consumeixen a poc a poc. En aquest cas els televidents dediquen sis dies de mitjana a veure la primera temporada, amb un consum diari d’una hora i 45 minuts. Les comèdies dramàtiques i els drames criminals estan entre els dos extrems, amb una mitjana de cinc dies per temporada.

S’estrena ‘Easy’, amor i sexe a l’edat moderna

L’amor no és fàcil, però pot ser divertit. Amb aquest plantejament, 'Easy' aterra avui a les nou del matí a Netflix per explicar vuit històries sentimentals a través d’una mirada còmica. La sèrie és una creació de Joe Swanberg i tindrà vuit capítols protagonitzats per personatges de perfils molt diferents que viuen a Chicago, als Estats Units.

Amb els actors Orlando Bloom, Malin Akerman, Jake Johnson, Marc Maron i Dave Franco al repartiment, Easy explorarà qüestions com l’amor, el sexe i les relacions a l’època actual. Entre els protagonistes de la ficció, que serà antològica, hi ha un matrimoni que intenta reactivar la seva vida sexual amb jocs de rol, una parella que vol fer un trio, una novel·lista que juga amb la pirateria artística i una noia que canvia constantment d’amant. Malgrat que l’amor serà el pal de paller d’ Easy, la sèrie també abordarà altres qüestions, com la presència de la tecnologia i el rol de la cultura.

stats