Publicitat
Publicitat

Mitjans públics

Els degans de les facultats de Comunicació temen pels efectes "molt negatius" de la llei de la CCMA

Es mostren "preocupats" per la desaparició de la publicitat dels mitjans públics i reclamen que l'elecció dels membres dels consells d'administració no es guiï per "criteris d'afinitat política"

Els degans de les nou facultats catalanes on s'imparteixen estudis de Comunicació signen una carta oberta en què mostren la seva "preocupació" davant la reforma de les lleis de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) i del Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC) que va aprovar fa unes setmanes el Parlament. En la seva opinió, aquesta reestructuració, que consideren "radical", pot tenir "uns efectes molt negatius per al futur" d'aquests mitjans i del "model d'èxit" que han representat fins ara TV3 i Catalunya Ràdio. Els degans defineixen aquests mitjans com "un instrument essencial per enfortir el nostre model audiovisual en un moment molt important en la història del nostre país pel que fa a la llengua, la cultura, la indústria i el projecte de país", i consideren que aquest model es basa en "en el caràcter públic i cívic" dels mitjans de la CCMA.

Els signants de la carta recorden que en la compareixença al Parlament el mes de novembre van defensar "la necessitat d'un ampli acord" i la importància que les modificacions legislatives en aquest àmbit "comptessin amb un ampli consens que, finalment, no s'ha produït". Per això, reclamen als partits polítics que a l'hora de triar els membres dels consells d'administració de la CCMA i el CAC es basin en "criteris d'independència i professionalitat" i que "no s'utilitzi la majoria parlamentària simple" per escollir els representants "per criteris d'afinitat política".

A més, els degans es mostren "preocupats" pel fet que, en un moment de crisi econòmica, s'hagi inclòs en la llei la voluntat de suprimir els ingressos per publicitat dels mitjans públics –especialment de Catalunya Ràdio–, i temen "l'efecte que pot tenir sobre la qualitat dels serveis i del mateix model".

Signen la carta el degà de la Facultat de Formació del Professorat de la UB, Albert Batalla; el degà de la Facultat de Lletres de la UdL, Joan Busqueta; el degà de la Facultat d'Empresa i Comunicació de la UVic, Antonio Soy; el cap de departament d'Estudis de la Comunicació de la URV, Jordi Farré; el director d'Estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació de la UOC, Lluís Pastor; el degà de la Facultat de Lletres de la UdG, Joan Ferrer; el degà de la Facultat de Comunicació de la UPF, Xavier Ruiz; el degà de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la URL, Josep Maria Carbonell, i el degà de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB, Josep Maria Català.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT