Publicitat
Publicitat

CRÍTICA TV

La rampa del milió d'euros

Si en el concurs que va catapultar la Ruperta la parella de concursants havia d'escollir, a l'atzar, quin dels tres objectes de sobre la taula es quedava, l' Atrapa un millón d'Antena 3 en copia la dinàmica però basant-se en els coneixements. Li diuen la cadena trista, però el cert és que han estat prou valents per apostar per un format de concurs per lluitar contra l'inici del Sálvam e de Telecinco. Una opció neta i diferent per contraprogramar. A l' Atrapa un millón , presentat per Carlos Sobera, una parella de concursants ha de col·locar els feixos de bitllets sobre unes comportes. On creuen que hi ha la resposta bona, hi han de deixar els diners. Sabem la resposta correcta quan s'obren totes les comportes que corresponen a les respostes errònies. Si han apostat bé, mantenen els feixos sobre la taula. Si s'han equivocat, els diners cauen rampa avall fins a una gran urna.

És un bon concurs, que manté certes semblances amb el 50x15 i el ¿Quién quiere ser millonario? Sobera, que procura mantenir la cella més apaivagada, continua sent víctima d'aquest petit gest perquè l'hi recorden els mateixos concursants, però sap mantenir el suspens i el ritme del concurs.

La dinàmica genera discussió entre la parella participant, el fet d'haver de repartir feixos de bitllets evidencia el dubte i potencia la intriga i, el més important: fa jugar els espectadors des del sofà. És la clau: que l'audiència pugui pensar a la vegada que els concursants. Si saps la resposta pateixes veient com els participants deixen els diners sobre opcions incorrectes. Si dubtes com ells, t'angoixes pensant que ho faries diferent.

Atrapa un millón és un concurs oportú pels temps que corren: hi ha en joc un milió d'euros. Tan bon punt trepitgen el plató els concursants toquen els diners, i permanentment veiem els feixos de bitllets moure's amunt i avall. Una imatge suculenta en època de crisi.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT