França es gasta 15.000 milions en 2.000 trens... que són massa amples per a les seves vies

Per poder fer-los funcionar, l'operadora pública francesa SNCF haurà de pagar 50 milions d'euros més

Ara
21/05/2014
1 min

BarcelonaPolèmica a França per l'encàrrec d'uns combois de tren que són més amples i no caben en algunes andanes. El problema afecta 182 trens regionals subministrats pel fabricant francès Alstom i 159 subministrats per l'empresa canadenca Bombardier, que entraran en servei entre ara i el 2016.

Inscriu-te a la newsletter Internacional El que sembla lluny importa més que mai
Inscriu-t’hi

Les dues grans companyies ferroviàries, la Société Nationale des Chemins de Fer (SNCF), que equival a la Renfe, i la Réseau Ferré de France (RFF), que és l'homòleg d'Adif, han reconegut aquest error en una declaració conjunta aquest dimecres després que ho publiqués el setmanari satíric 'Le Canard Enchaîné'.

Els nous trens estan destinats al trànsit regional i són 20 centímetres més amples, de manera que no poden entrar a 1.300 estacions, en les quals s'hauran de reformar les andanes, amb un cost de 50 milions d'euros.

El secretari d'estat de Transports, Frédéric Cuvillier, ho ha qualificat de "tràgicament còmic" i d'"al·lucinant", i ha culpat de tot plegat la falta de coordinació entre la SNCF i la RFF.

La premsa francesa assegura que, fins i tot, els nous trens tindrien problemes per creuar-se en determinats indrets de la xarxa ferroviària.

stats