Publicitat
Publicitat

CRÍTICA TV

L'ala oest del periodisme

Canal+ va estrenar dimarts The newsroom , l'última sèrie d'Aaron Sorkin, que posa la lupa en el periodisme. Will McAvoy és el presentador estrella dels informatius de més èxit als Estats Units. Un professional malcarat amb el seu equip que ha triomfat oferint la versió més comercial i populista de l'actualitat. Però la cadena fitxarà Mackenzie MacHale per intentar que McAvoy recuperi l'estil crític i rigorós tot i els riscos d'audiència. Tant si sou del gremi com si no, val la pena que la veieu. I tot i que ja se n'ha emès el primer episodi, repesqueu-ne, almenys, els deu primers minuts. Contundent. The newsroom és una mena de crit d'alerta de Sorkin per sacsejar-nos. És una advertència a espectadors i professionals de com hem abaixat el llistó. Aaron Sorkin ens demana, com ja va fer a The west wing , una mica més d'exigència i responsabilitat en un món que perd els valors i l'esforç. Ens ensenya els budells del periodisme perquè en coneguem les trampes. Si hem de ser crítics, és cert que hi ha episodis amb trames d'un cert papanatisme. O que revesteix l'ofici d'una heroïcitat massa afectada. Però té l'atractiu dels personatges i els dilemes que Sorkin sap construir com ningú. Individus amb una personalitat potent però també amb una feblesa concreta que permeten unes interaccions en què salten espurnes. Humor i patiment es creuen en uns conflictes sòlids que sempre demanen reflexió i posicionament a l'espectador. Deliciós, per cert, el personatge del periodista veterà Charlie Skinner. A més, dibuixa uns rols femenins intel·ligents que s'allunyen de l'estereotip ianqui. The newsroom demana tornar al periodisme de tota la vida, però sobretot reclama respecte a l'ofici i la responsabilitat que també tenim com a consumidors de mitjans. La llàstima és que malauradament per trobar aquestes reflexions hàgim de recórrer a la ficció cada vegada més sovint.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT