Publicitat
Publicitat

IAQUÍ

No hi he pogut parlar perquè comunica

Microsoft compra Skype per 5.560 milions d'euros. Google competirà amb Apple i Amazon en venda de música i cinema per internet. No hi ha dia que el negoci de la comunicació social i el consum cultural no sigui notícia. La comunicació envaeix del tot les nostres vides, i jo que me n'alegro per la part que em toca i jo que em preocupo perquè no ens deixi massa tocats de l'ala. Per això em ve de gust recordar quan la paraula comunicar va entrar al vocabulari de cada dia, gràcies al telèfon. Comunicar era sinònim de no poder parlar amb algú, perquè estava ocupat. Eren els temps en què les converses les teníem d'una en una, hi havia un sol fil de diàleg, i havies d'esperar el teu torn. Les companyies han sofisticat el sistema i ara la gent comunica més que mai, però sempre hi ha maneres de deixar-los missatges, i acabem intimant més amb les bústies de veu dels nostres amics que no amb ells. Mai cap generació ha tingut tants mitjans, tants canals i tanta tecnologia punta al servei de dir coses globalment i de manera immediata. I ja seria casualitat que tinguéssim prou coses interessants a dir per omplir tant d'espai. El risc de tants micròfons oberts és que s'acoblin, el risc de simultaniejar fils de converses és l'embolic mental, i el risc que parlem tant és que no tinguem temps d'escoltar, que sovint és quan s'aprèn alguna cosa.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT