Publicitat
Publicitat

Molèstia a part

:-$

No és el mateix rebre un SMS on et diguin "cabró", que el mateix missatge seguit d'un punt i coma i un parèntesi de tancament [;)]. Les emoticones -símbols gràfics que representen estats d'ànim a través dels caràcters del teclat- estan conquerint la majoria de les comunicacions telemàtiques. Fins i tot les que requereixen nivells més alts de formalitat.

Les emoticones no han estat inventades ara pels adolescents que xategen compulsivament per alleugerir el seu furor hormonal. Fa gairebé 200 anys la revista satírica nord-americana Puck va publicar les primeres. Aleshores no preveien la vigència i complexitat que assolirien dos segles després. Avui dia podem expressar infinitat d'emocions a través de combinacions de caràcters. És més, comença a fer la impressió que hi ha més emoticones que emocions humanes possibles. Tots podem estar contents [:-)], tristos [:'(], enfadats [ò_ó], decebuts [):-/], bojos [@_@], perplexos [:S], rellepant-nos [:-7], molt espantats [=8-O] o vomitant [:-CÅÅ]. Però l'espectre sentimental dels interlocutors a la xarxa es revela molt més ampli que el de la resta de mortals. I és per això que poden mostrar-se furtius [((((((^_^)], pervertits [>:3], sentir-se com Homer Simpson [( 8(|)], Charles Chaplin [C|:-=] o com uns santets [0:-)].

D'ara endavant haurem de fer un esforç i ampliar els nostres registres sentimentals per estar al nivell de les emoticones. És el gran repte que ens proposen aquestes pintures rupestres emocionals. Potser aconseguirem ser més humans mirant d'imitar el llenguatge de les màquines. I sobre la icona que titula aquesta columna, no he trobat manera de desxifrar-la. Confesso que me la vaig guanyar llançant floretes a una atractiva tuitaire. Alguna pista? No vol dir res de bo, oi? ='[

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT