Publicitat
Publicitat

I AQUÍ

Sis bones raons per parlar tant del temps

U.Perquè és necessari en una situació real de risc en què com més informació compartim, més possibilitats hi haurà d'evitar accidents. Dos. Perquè convé recuperar i difondre consells que si t'hi pares a pensar són de pur sentit comú, però que són imprescindibles des que hem parat de pensar i ens hem acostumat que ens dictin consells de sentit comú. Tres. Perquè no hi ha tema més transversal: obsessiona els alarmistes, dispara la xerrera dels nostàlgics, i dóna material als crítics amb el fet que es parla massa del temps, que són els més necessitats que se'n parli fins a l'extenuació, per poder-ho criticar amb fonament. Quatre. Perquè els cicles mediàtics requereixen nova matèria primera, i no parlo només dels que els generem, sinó dels consumidors, i la crisi i el pacte fiscal van per llarg. Cinc. Perquè la informació inclou termes cridaners com "alerta", però de manera molt més comprensible que l'economia. Ens semblava estrany parlar d'isòbares, però les primes de risc i les agències de ràting són molt més esotèriques i molt menys de fiar que el Meteosat. I sis. Perquè tenen uns protagonistes, els meteoròlegs, que eren personatges criticats per no encertar-la i per alegrar-se massa de les tempestes, però que avui dia freguen la perfecció si compares els seus encerts amb els pronòstics dels economistes i el plaer que han trobat alguns en el tremendisme.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT