Publicitat
Publicitat

CRÍTICA TV

Els capellans que ens mereixem

Diumenge en el 30 minuts van posar la lupa sobre el planter de l'Església. L'exercici va ser extraordinari: observar com són les generacions més joves de seminaristes i capellans per veure com pot evolucionar la institució en els propers anys. Té una explicació: en els darrers vint anys l'Església ha perdut una quarta part dels sacerdots i dos de cada tres dels que queden passen dels setanta anys. Hi ha poques vocacions i han d'arribar reforços de l'Àfrica i l'Amèrica Llatina (amb un bagatge cultural diferent). El 30 minuts deixava ben clar que les futures generacions són vocacions molt més conservadores, que miren més cap al Vaticà que no pas cap als nous temps i a la gent. Els capellans progres van de baixa.

El reportatge va comptar amb una selecció de testimonis magnífica: diferents perfils i càrrecs, entorns religiosos diversos, maneres contraposades d'entendre la paraula de Déu i sobretot descobrint-nos àmbits de la vida religiosa que molts desconeixíem. Començar amb un seminari menor on nens d'entre vuit i catorze anys s'eduquen amb el propòsit de ser futurs capellans et deixava astorat davant la pantalla. Vam riure amb en José Luis, un rector peruà que es passa el dia de bòlit anant pels pobles del Ripollès donant missa. Camina estressat, sempre arriba tard a tot arreu i admet que la seva única temptació és córrer amb el cotxe per ser més puntual. No dóna a l'abast. Sort que Déu és a tot arreu... Impactant també el testimoni de la família Barroso, de l'Opus. Set fills, un dels quals acaba de ser ordenat sacerdot. Van deixar que les càmeres del programa entressin a la seva cuina i van explicar els seus plantejaments educatius. Un reportatge excel·lent per la capacitat d'obrir una finestra a una realitat propera però sovint desconeguda, perquè va donar resposta a preguntes que ens fem sobre l'Església i perquè va obrir nous interrogants... tot i que no semblava que l'Església tingués ganes d'afrontar-los.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT