Publicitat
Publicitat

TOVALLONSNEGRES

Com es dirà el MNAC per anar pel món?

Fent cas de la prioritat de tots els catalans, Pepe Serra, director del MNAC, canviarà el nom del museu que dirigeix. "No es pot anar pel món amb un nom com el MNAC i no es pot renunciar a una marca com Barcelona", han estat les seves assenyades paraules. I ha posat exemples de museus de grans ciutats "com la Washington National Gallery".

Provinciana com sóc, no havia pensat que no es pot anar pel món amb un nom com MNAC. Per què no s'hi pot anar? Perquè costa de dir? Costaria menys de dir si no dugués la perniciosa N de Nacional i la perniciosa C de Catalunya? Doncs posem-li MAB. Tot sigui per poder anar pel món. I, sobretot, per fer enveja als del MOMA, que han renunciat a la marca Nova York.

Em pregunto, però, quanta pasta costarà tot això. I em contesto que molta. S'ha de trucar a un dissenyador i demanar-li un logotip nou. S'ha de trucar al paleta i dir-li que tregui les lletres de la façana del museu i que hi posi les noves. S'ha de trucar als informàtics, perquè ens facin la web nova. I, sobretot, s'ha de trucar a un drapaire que s'emporti tot el paper de carta i tots els objectes de la botiga amb el nom de MNAC. I s'ha de trucar a un altre dissenyador que en creï de nous. I s'ha de trucar a una empresa de serigrafia, que els faci.

És per això que em permeto de fer un suggeriment. El logotip del museu que fins ara es deia MNAC eren unes lletres majúscules blanques sobre fons negre. La M i la A estaven alineades. La C era més gran i baixava una mica cap avall. La N estava més amunt. Doncs bé. Aprofitant que som informals, el més barat és no canviar el logotip, sinó retocar-lo. Guixar la N de la discòrdia i dibuixar una B a sobre de la C. Fer-ho així al paper de carta i fins i tot a la façana. La tasca de guixar el paper i els objectes de regal de la botiga la podríem encarregar als aturats i als presos o bé als nens que vénen els diumenges a fer tallers. I pel que fa a façana, podem pagar-li trenta euros i un entrepà a un grafitaire (d'aquests que viuen intensament la marca Barcelona). Semblarà modern i estalviarem. Pensem que en Pepe Serra no serà sempre director del MAB. I el seu successor, qui sap? Potser troba que el museu s'ha de dir OT o Yoigo.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT