Publicitat
Publicitat

CRÍTICA TV

Som el que comuniquem

L'anunci que Mediapro gestionarà Barça TV ha generat molt malestar entre els treballadors de la televisió oficial del FC Barcelona, que veuen perillar els llocs de treball. És cert que ja feia temps que el futur era incert i que s'especulava amb un possible canvi de rumb, entre altres coses perquè l'actual directiva considera que el seu cost, 6 milions en un pressupost global de 472 milions d'euros, és insostenible en una època en què les retallades han arribat a les fotocòpies en color, que han estat substituïdes per les de blanc i negre...

L'acord amb Mediapro s'anuncia juntament amb la pròrroga per a un any del contracte d'explotació dels drets televisius i radiofònics del Barça i la productora de Jaume Roures. Una cosa va lligada a l'altra però no en sabem els detalls, malgrat que aquesta junta enarbora la bandera de la transparència. Un club amb la importància mediàtica del Barça ha d'entendre que una televisió pròpia és fonamental per transmetre els valors de la institució. Comunicació corporativa, en diuen els que s'hi dediquen. El club diu que tutelarà els continguts, però això queda una mica lluny del control directe del missatge. Com deia Mònica Terribas fa poc, referint-se a TV3, no tot s'ha de mirar com un cost sinó també com una funció social. El Barça no és una empresa qualsevol i algunes coses no només es poden valorar per la rendibilitat a curt termini.

Cal veure quins són els plans de Mediapro, i ho sabrem aquest novembre, però no cal ser gaire llarg per preveure que moltes coses canviaran. Més retallades a la vista. Cada vegada que acomiaden un periodista es mor un gatet. Esperem que els canvis no siguin massa traumàtics, caldrà esperar esdeveniments i assumir que la crisi està afectant tots els sectors. Ja fa dies que jugadors del Barça protagonitzen la campanya "Som el que mengem". No estaria gens malament que l'actual directiva tingués clar que amb Barça TV "som el que comuniquem".

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT