Publicitat
Publicitat

Debat del model aeroportuari

El Congrés aprovarà una moció perquè la Generalitat tingui una posició "determinant" en la gestió de l'aeroport del Prat

L'acord té el vistiplau de la majoria de formacions tret el PP

Les comunitats autònomes tindran una posició "determinant" en la gestió dels aeroports, tal com reclama la societat civil i política catalana. Una pretensió que ahir el president de la Generalitat, Artur Mas, va reclamar al president del govern espanyol. L'acord, que té la llum verda del grup socialista, s'articula al voltant d'una moció d'ERC, que es debatrà aquesta tarda. El portaveu dels independentistes, Joan Ridao, ha explicat que és un pas "històric" que recull la voluntat que definia l'Estatut de Catalunya. Pel portaveu adjunt de CiU al Congrés, Pere Macias, l'avantatge d'aquesta solució que pactaran aquesta tarda és que "no necessita modificacions legals".

La moció no és vinculant per al govern espanyol però hauria d'orientar la seva acció. És a dir, el condiciona políticament. L'únic partit que quedarà fora del consens és el PP.

Ridao ha explicat que la posició determinant significa que Catalunya tindrà una posició clau en les "decisions estratègiques, com l'assignació de slots, la política comercial, els pressupostos o la programació d'inversions". Tot i això, ha deixat clar que l'acord no estableix quants llocs tindrà l'administració catalana al consell d'administració dels òrgans de decisió en el cas de l'aeroport del Prat, entre d'altres coses perquè també cal tenir en compte el món local.

El repartiment de llocs l'ha de definir la negociació entre governs, entre el ministre José Blanco i el conseller Lluís Recoder. Segons CiU, el model que es proposa aposta perquè la concessió d'El Prat la faci un nou organisme (que pengi del hòlding que aquest mes crearà el govern espanyol) i en què el govern català ha de tenir la clau a l'hora de prendre decisions. La funció d'aquesta nova entitat és doble: redactar-ne els estatuts i vetllar per la gestió de la concessió.

En el cas dels aeroports de Sabadell, Girona i Reus l'objectiu segueix sent el traspàs de la competència a Catalunya.


Més continguts de