Publicitat
Publicitat

"Urdangarin tenia un pla per desviar 5 milions d'euros més a Belize", segons 'El Mundo'

El rotatiu explica que la tasca policial està sent molt fàcil gràcies a l'obvietat dels documents que troben a les seus de l'Institut Nóos

La policia judicial ha intervingut documents a Urdangarin, i a la seva mà dreta, Diego Torres, que detallen un pla per col·locar una quantitat pròxima als 5 milions d'euros públics en paradisos fiscals. El pla, confeccionat entre el 2006 i el 2007, volia enviar a Belize i a Luxemburg l'import de contractes públics que pretenien guanyar de la Generalitat valenciana, segons informa Eduardo Colom.

Se sentien confiats

La tasca de la policia està sent molt fàcil, segons explica El Mundo, perquè Urdangarin i el seu company Torres eren molt poc reservats a l'hora de traçar aquest suposat pla per evadir els impostos que mantenen, per exemple, la família de la seva dona. Concretament, el rotatiu de Pedro J., que s'ha erigit en un dels mitjans més durs amb l'exjugador d'handbol, diu que el duc de Palma deixava "proves a dojo en les diferents seus del Grup Nóos".

Documents obvis

Entre els documents trobats n'hi ha un que amb "el dibuix d'un triangle" explica com s'havien de fer les emissions de factures falses entre les societats controlades per Urdangarin i Torres.

La tècnica de sempre

Segons explica El Mundo, per buidar les arques de l'Institut "sense ànim de lucre" Nóos, sotmetien aquesta institució a permanents "consultories inexistents", que no es realitzaven però que sí que es cobraven. Concretament, les cobrava una empresa amb seu a Londres anomenada De Goes Center, d'aquí la necessitat de fer factures falses.

"Sóc un persona íntegra"

El diari El Mundo també utilitza l'hemeroteca per erosionar la figura d'Urdangarin. Així, destaca que feia aquestes declaracions al canal balear IB3, l'any 2005: "Sóc una persona íntegra". Ho deia dos mesos abans d'organitzar unes xerrades d'1,2 milions d'euros pagats pel govern de Jaume Matas, a qui el diari no esmenta en tota la notícia, amb diners de l'erari balear.

Més continguts de