Política 05/05/2015

La campanya d'Ada Colau, barri a barri: amb Pablo Iglesias, Ska Keller i Teresa Forcades

Amb l'ajuda d'un miler de voluntaris, Barcelona en Comú planteja una marató electoral que mesclarà 150 accions als barris i actes de gran format. La candidatura posarà èmfasi a activar el vot abstencionista amb el lema 'Guanyem Barcelona'

Joan Serra
2 min
Ada Colau, al centre la imatge (amb l’activista antifranquista Maria Salvo), ahir en l’acte de presentació del programa electoral de Barcelona en Comú a Nou Barris.

BarcelonaSuperar la Barcelona desigual, recuperar l'orgull de ciutat i aprofundir en la regeneració democràtica. Són els eixos del projecte de Barcelona en Comú, la coalició de l'esquerra alternativa que integren la plataforma Guanyem, Podem, ICV, EUiA, Procés Constituent i Equo. La candidatura que lidera Ada Colau desplegarà el missatge del canvi a partir d'aquest dijous, en una campanya en què es reivindicarà com l'alternativa al govern de CiU encapçalat per Xavier Trias. L'estratègia electoral combinarà les accions de pluja fina als barris –amb 150 accions de petit format arreu de la ciutat– i els actes de gran format, en l'arrencada, l'equador i el final de la campanya fins al 24-M. Barcelona en Comú compta amb la col·laboració de gairebé un miler de voluntaris per fer arribar les propostes de la coalició "porta a porta". "Volem activar el vot abstencionista. Entenem que més participació significa més opcions que guanyi el canvi a la ciutat", han apuntat fonts de la candidatura.

Inscriu-te a la newsletter Política Una mirada a les bambolines del poder
Inscriu-t’hi

Amb el lema 'Guanyem Barcelona', Colau trepitjarà fins al dia de les eleccions tots els districtes de la ciutat, tot i que la coalició ha fixat 32 barris prioritaris en els quals es programaran diverses accions per mobilitzar el vot. La campanya de Barcelona en Comú arrencarà aquest dijous a la Barceloneta –un dels barris que aquest estiu es va revoltar contra els efectes del turisme massiu–, tot i que el primer gran acte electoral arribarà dissabte al migdia. El secretari general de Podem, Pablo Iglesias, acompanyarà Colau a Nou Barris, on la llista ja va presentar el programa electoral. Iglesias no serà l'únic nom propi que oferirà suport a la candidata de la coalició. El dimecres 13 de maig, l'activista exposarà el projecte de ciutat a Gràcia al costat de la monja benedictina Teresa Forcades, una de les cares del moviment Procés Constituent. L'únic acte en què Colau coincidirà amb el coordinador nacional d'ICV, Joan Herrera, serà el divendres 15 de maig. Els ecosocialistes, que integren la candidatura de confluència, portaran al Poblenou l'eurodiputada Ska Keller, així com algun representant de Syriza encara per confirmar. L'acte central serà el dimecres 20 de maig a la plaça Catalunya i Colau tancarà la campanya el divendres 22 de maig en un acte de districte, també a Nou Barris.

La força de les xarxes socials

Més enllà de la feina de formigueta als barris, Barcelona en Comú aprofitarà les oportunitats que ofereixen les xarxes socials per mobilitzar l'electorat, tal com ha passat en la precampanya. Fonts de la candidatura han subratllat aquest dimarts que el potencial a les xarxes és un "fet diferencial" respecte d'altres candidatures. Tanmateix, per superar el desconeixement de la marca i aprofitar al màxim la projecció pública de la cap de llista, Barcelona en Comú ha decidit utilitzar la imatge de la seva cap de llista, Ada Colau, a les paperetes electorals per a les eleccions municipals. La candidatura ja disposa dels 80.000 euros que considerava necessaris per finançar la campanya, recursos que ha assolit a partir del micromecenatge.

stats