Publicitat
Publicitat

L'Agència Catalana de Consum vol portar als tribunals les practiques abusives de les empreses

Es vol evitar que les companyies puguin continuar amb les males pràctiques simplement amb el pagament d'una sanció, com passa actualment

L'Agència Catalana de Consum ha anunciat aquest dimecres que vol endurir les mesures contra les empreses que cometen abusos contra els consumidors. El director general de l'entitat, Alfons Conesa, ha explicat que es vol traslladar als jutjats els expedients de les grans companyies que siguin "reiteratives" en les males pràctiques per reclamar la cessació de l'activitat infractora i evitar així que aquesta continuï repetint-se, "com passa ara", ha dit Conesa, "perquè els és més barat pagar les sancions que complir la normativa".

Segons les dades anuals de l'ACC, les empreses de telefonia i internet són les que més reclamacions generen per part dels consumidors, un 43%, sobretot per abusos como cobrar serveis que el client no ha contractat, o captar dades dels consumidors per canviar-los de companyia. Vodafone, Telefònica i Orange són les tres primeres empreses en el seu rànquing de queixes, seguides per Endesa, Ryanair i Vueling.

L'ACC va rebre quasi 14.000 reclamacions el passat 2011, un 11% menys que l'any anterior. L'únic sector en què han pujat les reclamacions respecte el 2010 és el de telefonia i internet.

Pel que fa a les denúncies imposades enguany han estat gairebé 6.500 i la major part (un 16%) han estat concentrades en la hostaleria i el comerç minorista (15%) seguits (en un 10%) per la telefonia. Pel que fa als expedients sancionadors que ha obert l'ACC han estat 1.188 al llarg del 2011 el que ha suposat un import de 3.678.822 euros. La infracció que més sancions ha provocat ha estat la falta de documentació o condicions per la venta, seguida, en segon lloc, de la vulneració dels drets lingüístics.

Etiquetes

Més continguts de