Publicitat
Publicitat

Municipal

L'Ajuntament de Barcelona augmenta la despesa en els llums de Nadal, que estaran encesos més hores

La primera campanya de Trias busca potenciar el consum i posa en marxa una operació per fer de Barcelona un destí turístic internacional de compres nadalenques

La primera campanya de Nadal de Xavier Trias al capdavant de l'Ajuntament de Barcelona impulsa la col·laboració publicoprivada amb l'objectiu de "dinamitzar el comerç i reactivar el consum" en aquestes dates per a combatre la crisi, segons va explicar la segona tinent d'alcalde i regidora d'Economia, Sònia Recasens.

Entre altres coses, el consistori incrementa la seva despesa en els llums de Nadal -que passa d'1,3 a 1,5 milions d'euros-, de manera que es mantindrà el mateix nombre de quilòmetres (60) i de carrers (300) il·luminats, però estaran encesos més hores. L'ajuntament ha modificat la normativa que imposava una restricció a les hores de llum per poder passar de les 168 hores d'il·luminació nadalenca a 203 hores.

Així, l'encesa es farà dos dies abans, el 30 de novembre, i l'apagada serà un dia més tard, i els llums també es mantindran encesos el dia de Reis (6 de gener). A més, l'horari de l'enllumenat s'allarga fins a les 23 hores i en les dates especials es mantindrà encès fins a la 1 de la matinada. Aquest increment no suposarà un increment significatiu de consum energètic, segons l'ajuntament, ja que tot l'enllumenat es fa a través de leds de darrera generació i tecnologia sostenible.

Els galets gegants que des de fa uns anys guarneixen els carrers de la ciutat per Nadal estaran aquest any tots agrupats en un sol carrer, la Rambla de Catalunya; i el tradicional pessebre de la plaça de Sant Jaume estarà dedicat aquest 2011 a l'art romànic català. El dia de la seva inauguració, l'1 de desembre, es farà també un concert de nadales a la mateixa plaça conduït pel Col·lectiu Brossa i Anímic, que convidaran els ciutadans a cantar.

L'equip de govern de CiU substituirà la tradicional felicitació nadalenca de l'alcalde per correu per una campanya institucional de publicitat als mitjans de comunicació, que te un pressupost d'1,2 milions d'euros.

Però la novetat més destacada d'enguany serà la pista de gel que s'obrirà el 3 de desembre a la plaça de Catalunya, una iniciativa de la Fundació Barcelona Comerç que "el govern municipal ha vist amb molt bons ulls perquè estimularà el consum i situarà la ciutat a nivell internacional", va destacar Recasens.

Barcelona, destí turístic internacional

En aquesta mateixa línia de fomentar el consum, Turisme de Barcelona posa en marxa aquest any la campanya Christmas Shopping amb l'objectiu de convertir Barcelona en una destinació turística internacional per a les compres nadalenques. S'intentarà, així, reactivar les visites entre el 20 de novembre i el 20 de desembre, una etapa vall del turisme vacacional.

La campanya es va posar en marxa el passat 17 d'octubre amb l'oferta de descomptes en compres i de 2x1 al bus turístic publicitades als webs de reserves turístiques de Suïssa, Holanda, Bèlgica, Noruega, Dinamarca i Suècia, de manera que fins avui s'han registrat ja uns 11.000 clics.

Una altra de les novetats de la primera campanya de Trias serà la instal·lació d'11 avets, un a cada districte, tots ells de 6 metres d'alçada, a excepció d'un de 12 metres que s'ubicarà a la plaça Catalunya. Són avets cedits pels Cultivadors d'Arbres de Nadal Associats de Catalunya (CANAC), que després de les festes es convertiran en compostatge per als jardins de la ciutat.

A més, les fonts de Montjuïc s'il·luminaran al ritme de nadales els vespres de tots els divendres i dissabtes de desembre, a més del dia de Nadal i el dia 1. Enguany, s'organitza també un tió gegant a la Fira de Santa Llúcia, entre el 3 i el 20 de desembre, i a l'ajuntament mateix s'instal·larà una exposició amb les millors figures de pessebre dels segles XVIII, XIX i XX, que estarà oberta de l'1 al 29 de desembre. 

Més continguts de