Societat 12/05/2016

Barcelona és una ciutat massa densament poblada per al tramvia... segons CiU

Els convergents asseguren que els estudis que va presentar Colau són "esbiaixats" i que la connexió per la Diagonal "només" retirarà 9.000 cotxes

Maria Ortega
2 min
L’Ajuntament de Barcelona estudia la possibilitat de fer passar el tramvia pels carrils centrals de la Diagonal.

Barcelona"Reiterem que el bus elèctric és la millor opció per a la Diagonal". El portaveu de CiU a Barcelona, Joaquim Forn, ha comparegut aquest dijous, xifres en mà, per criticar que els estudis sobre la connexió del tramvia per la Diagonal que va presentar l'equip d'Ada Colau són "esbiaixats" i que han "enganyat" la ciutadania. El grup de CiU, ferm defensor de l'alternativa de l'autobús elèctric per enllaçar la Zona Universitària i la plaça de les Glòries, assegura que l'alta densitat de població de Barcelona, i sobretot de la zona de l'Eixample, desaconsella construir aquesta gran infraestructura que, diu, seria "una barrera". El projecte de l'equip de govern passa per redibuixar l'avinguda deixant dos carrils de circulació per sentit i situant el tramvia al mig de la calçada.

La densitat de població de Barcelona és de 15.687 habitants per quilòmetre quadrat –a l'Eixample puja fins als 35.185–, cosa que suposa, segons els càlculs que ha presentat avui Forn, una densitat entre tres i sis vegades superiors a les de ciutats com Amsterdam o Dublín, que tenen el tramvia al centre i només seria comparable amb la de París (21.000 habitants/quilòmetre quadrat), on el tramvia és perifèric. Vistes les xifres, i atenent també el dèficit de zones verdes a Barcelona, CiU defensa que "la implantació d'una infraestructura tramviària és un agressió sistemàtica a la mobilitat global de la ciutat".

Els convergents han rebatut algunes de les xifres que es deprenien de l'informe tècnic sobre la connexió que va presentar, al març, el govern. Els estudis xifraven la inversió necessària per fer l'enllaç en superfície per la Diagonal en 75 milions d'euros, i permetria retirar 12.500 vehicles de l'avinguda i incrementar en 118.000 els usuaris del tramvia. L'equip de Xavier Trias, que ha lamentat que a l'estudi hi falten dades, ha assegurat que un 40% dels vehicles que es retirarien serien motos, i que, per tant, la reducció de cotxes "només" seria de 9.000. També critica que el gruix dels nous usuaris es capten de metro i ferrocaeeil o són persones que ja es desplaçaven a peu. Segons CiU els projectes s'han de decidir per criteris tècnics i no ideològics, perquè sinó s'acaba construint un aeroport a Castelló.

Barcelona és una ciutat massa densament poblada per al tramvia....segons CiU

Forn ha criticat, també, l'efecte negatiu que pot tenir el tramvia en les línies de la nova xarxa de bus i el fet que es passi de mitjans de transport operats per un ens públic a un mitjà explotat per una empresa privada. I ha remarcat que CiU té previst presentar més informes per demostrar que el bus elèctric és la millor opció per al transport del segle XXI i que el tramvia és una proposta del segle passat. Segons els seus càlculs, fer la línia de bus tindria un cost de només 20 milions d'euros i es podria posar en funcionament de manera quasi immediata, mentre que ningú no ha especificat quina durada tindran les obres del tramvia.

stats