Societat 08/05/2014

Ensenyament estudiarà si es pot aplicar el 25% de castellà sense perjudicar l'avaluació

Rigau es compromet també amb les escoles afectades a tractar d'ajornar el termini d'aplicació, a l'espera de la resolució del recurs

Sònia Sánchez
2 min

BarcelonaLa conselleria d'Ensenyament estudiarà "la viabilitat" de l'aplicació en l'últim mes de curs del 25% de l'horari en castellà imposat a cinc escoles pel Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC), per "veure si és possible fer-ho sense alterar el funcionament dels centres ni afectar l'avaluació dels alumnes", ha assenyalat la consellera Irene Rigau.

Rigau s'ha reunit aquesta tarda de dijous amb les AMPA dels centres afectats, els seus directors i els seus titulars, i s'ha compromès amb ells a "estudiar el calendari d'activitats del mes de juny" en cadascuna de les escoles per "analitzar l'encaix i viabilitat del compliment de les interlocutòries en un mes tan marcat per l'avaluació".

La consellera al·lega que els dies de juny estan coberts majoritàriament per exàmens "i no es pot avaluar en una llengua diferent a la llengua amb què s'ha estudiat la matèria".

Ensenyament estudiarà també si és possible ajornar el calendari d'aplicació de la sentència. Ara mateix, les escoles tenen un mes de termini per aplicar el 25% de castellà, a comptar des de la notificació de la decisió judicial, la qual cosa els situa en el 2 de juny.

Però la conselleria vol estudiar si hi ha jurisprudència que permeti que el termini comenci a comptar des del moment que es presenti recurs de cassació al Tribunal Suprem (TS), cosa que farà el departament abans del 15 de maig. Si fos així, això podria situar la data de compliment de la sentència prop del 15 de juny, quan queden només cinc dies de curs. Amb el seu recurs al TS, Ensenyament demanarà també la suspensió de la mesura, però això no implica una suspensió automàtica.

Conselleria i centres s'han donat el termini d'un mes per tornar a reunir-se havent estudiat tots aquests elements encara en dubte i per prendre una decisió.

stats