Societat 06/05/2015

“No s’ha parlat de l’Abel, no podem fer com si res”

Ivan Belilles
2 min
Mestres i amics ahir es van tornar a concentrar davant la Paeria.

LleidaMés de 300 persones van homenatjar ahir a Lleida Abel Martínez Oliva, veí del barri de Cappont de la ciutat, en un acte organitzat pel col·lectiu de docents i els amics del malaguanyat professor. Entre els assistents a la concentració també hi havia una delegació de mestres de l’Institut Joan Fuster de Barcelona, on l’Abel va impartir les seves últimes lliçons d’història com a professor substitut. “Et vam conèixer massa poc, Abel, però en poc temps vas seduir l’alumnat. Ells et volien i els teus companys mai t’oblidarem”, va declarar una de les professores de l’institut barceloní davant el nombrós públic que va omplir la plaça Paeria de Lleida. Acte seguit, una companya seva va llegir un poema escrit per un altre docent del Joan Fuster dedicat a l’Abel.

Amb el lema “Més educació igual a menys violència”, els assistents a la concentració d’ahir van voler ressaltar que van organitzar l’acte perquè la mort de l’Abel no caigui en l’oblit. “Estem indignats, tristos i destrossats. No s’ha parlat de l’Abel i fins i tot es va arribar a dir, per part de la consellera d’Educació, que la víctima era el menor. No podem fer com si això no hagués passat”, va proclamar el docent Hugo Alarcón, un dels organitzadors de l’acte, que es va mostrar molt crític amb els actuals recursos que hi ha als centres.

També va prendre la paraula en l’homenatge Jaume Cortada, professor de l’institut lleidatà Manuel de Montsuart, on l’Abel va fer les pràctiques sota la seva tutela. Cortada va voler destacar que l’Abel “sentia la docència com una autèntica vocació malgrat que patia les precarietats del sistema en primera persona”. L’acte va acabar amb un minut de silenci i una encesa d’espelmes en memòria de l’Abel. A més, els seus companys van escriure missatges de reflexió sobre els fets ocorreguts a l’Institut Joan Fuster en uns murals que es van penjar a la façana de la Paeria.

stats