Publicitat
Publicitat

L'Acadèmia 1750 fa feliços els congregats en l'església medieval de la població empordanesa

Torroella reafirma la seva passió barroca

La creació de l'Acadèmia 1750, una orquestra especialitzada en la interpretació del barroc i el classicisme amb instruments originals i criteris d'època, és una dels màximes fites del Festival de Torroella de Montgrí (Baix Empordà). Des de l'any passat, n'és el director musical el clavecinista i organista italià Stefano Demicheli (Torí, 1975). Demicheli és deixeble del director Ottavio Dantoni, en coneix bé el repertori i demana als músics el mateix entusiasme que ell aboca en les peces que dirigeix des dels teclats.

La felicitat que irradia el director quan fa música al capdavant de l'Acadèmia 1740, amb una gestualitat aparatosa, va omplir d'emoció la vetllada inaugural de la 31a edició del festival empordanès. La presència del conseller de Cultura, Ferran Mascarell, a Torroella, va tenir un valor testimonial afegit, ja que el director artístic del festival, Oriol Pérez i Treviño, feia la primera aparició pública després de ser nomenat director general de l'Auditori de Barcelona. El fins ara director del Festival de Torroella no serà presentat oficialment fins al setembre, coincidint amb l'explicació del programa de l'Auditori. Aquestes setmanes, però, ja treballa amb el departament de Cultura en el disseny i la programació de la nova etapa de l'Auditori.

Grans 'hits'

L'esperit de la música barroca va inundar l'església medieval de Torroella, en una vetllada centrada en els grans hits , clàssics populars que els melòmans reconeixen immediatament. De fet, només va sonar una raresa durant tot el concert: la peça que va obrir el programa, la inspirada obertura d'Emanuele Rincón Barone d'Astorga pel seu drama pastoral Dafni (1709), representat amb èxit al Teatre de la Santa Creu de Barcelona.

El rescat d'obres que il·lustren la història de l'òpera als escenaris catalans és un dels saludables objectius que s'ha marcat, amb la passió que encomana el seu jove director italià, l'Acadèmia 1750.

Més continguts de