Societat 30/01/2015

Usuaris de la R3 de Rodalies reclamen al Govern millors horaris, més trens i més informació

La Plataforma d'Afectats per la R3 reclama a Vila que faci ús de les seves competències per millorar el servei

Acn
2 min
Imatge de la reunió d'aquest divendres entre el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, i membres de la Plataforma d'Afectats per la R3 / Alex Recolons ACN

RipollEl conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, s'ha reunit aquest divendres al vespre a Ripoll amb una representació de la Plataforma d'Afectats per la R3, que des de fa un parell d'anys treballen i es mobilitzen per aconseguir que la línia sigui "fiable i útil" per als usuaris. Conscients que el desdoblament de la línia no és una prioritat de l'Estat, els membres de la plataforma han demanat al conseller Vila que, més enllà de "seguir reclamant-la", faci ús de les competències del Govern per millorar aspectes com els horaris i l'increment de freqüències, per exemple. Mesures, han afegit, que no requereixen d'una gran inversió econòmica però sí de "voluntat política" per tirar-les endavant.

A la sortida de la reunió, els representants de la Plataforma d'Afectats per la R3 han explicat que tot i que el desdoblament de la línia, que és la màxima prioritat, no està a l'agenda del Ministeri de Foment en el curt termini, el conseller Vila s'ha compromès a seguir treballant "perquè sigui una realitat el més aviat possible". Un compromís que es produeix després que ahir dijous Santi Vila entonés el 'mea culpa' per l'aturada del desdoblament de la R3 entre Moncada i Reixac i Vic i reconegués sentir fins i tot "un punt d'humiliació" pel tracte de l'Estat a la R3.

Amb tot, Àlex Porta, un dels portaveus de la plataforma, ha destacat que més enllà del desdoblament, hi ha tota una sèrie de millores que depenen de la Generalitat i que no suposen una forta inversió econòmica que sí que es podrien tirar endavant per millorar el servei "si hi ha voluntat política". En aquest sentit, ha assenyalat com a prioritari millorar els horaris dels trens per "adaptar-los a la mobilitat de la gent". Una demanda, ha puntualitzat, que ja van traslladar al Govern ara fa un any però que no s'ha implementat perquè segons Territori i Sostenibilitat la modificació dels horaris d'un línia afectaria a tot el servei de Rodalies i és "complicat".

Sobre els horaris, Porta ha recordat que una de les reivindicacions històriques és que es posi un tren que sortint de Ripoll arribi a Barcelona abans de les nou del matí per facilitar els desplaçaments per motius de feina o d'estudis. Una demanda que veuen senzilla de complir i que faria el servei molt més atractiu a un gruix d'usuaris important.

A banda, també li han recordat al conseller Vila la necessitat d'incrementar la freqüència de trens en tota la línia, especialment entre les estacions de Vic i Ripoll, i millorar la informació als usuaris durant les incidències que gairebé diàriament pateix la línia.

Per últim, li han recordat que moltes estacions es troben en un estat "ruïnós" i que algunes d'elles no estan adaptades per facilitar l'accés a persones amb la mobilitat reduïda ni disposen de personal ni màquines expenedores per poder comprar el bitllet.

Celebren la integració tarifària

A banda del seguit de demandes, els membres de la plataforma han mostrat al conseller Vila la seva satisfacció per la integració tarifària a la sisena zona, tot i que encara creuen que es pot millorar en algun dels seus aspectes.

stats