Publicitat
Publicitat

Els 5 aliments que hauríem de treure de la llista negra. Saps quins són?

Tradicionalment, hem pensat que hi ha molts aliments que no hem de menjar, però una sèrie d'estudis recents confirmen que són també molt beneficiosos

Moltes persones s'estan de menjar determinats aliments perquè creuen que són perjudicials per a la seva salut. Popularment es creia que eren productes molt llaminers però que no aportaven res de bo al nostre organisme. Ara, però, una sèrie d'estudis ha confirmat que són nutricionalment aconsellables si no ens deixem portar per l'excés. Segons una llista recollida en el diari digital The Huffington Post, són els següents:

1. El cafè

Dolent: El cafè és dolent perquè augmenta la tensió arterial.

Bo: Prendre un o dos cafès cada dia pot reduir significativament el risc de sofrir un vessament cerebral. Un estudi desenvolupat pels científics de l'Institut Suec de Karolinska defensa que a la gent que beu aquesta quantitat de cafè a diari se li pot reduïr el seu risc de vessament en un 14%.

2. El pa

Dolent: El pa porta bastant sal, sucre i carbohidrats dolents. Això causa augment de pes i un notable increment dels nivells de sucre.

Bo: Canviant el pa blanc de cada menjada per pa de fibra i/o cereals s'incrementa la ingesta de fibra i de carbohidrats complexos en la dieta, que augmenten els nostres nivells d'energia de forma més sana. Segons un estudi, realitzat per la Universitat de Harvard, que va durar 10 anys, els homes i dones que mengen pa integral veuen reduït el risc de morir d'un infart.

3. La xocolata

Dolent: Està ple de sucre, greixos i porta cafeïna en diferents concentracions segons el percentatge de cacau.

Bo:  Un estudi recent de la Universitat de l'Estat de Wayne assenyala que menjar xocolata pot provocar els mateixos efectes sobre l'organisme que practicar exercici físic. Concretament, els científics dirigits pel Dr. Moh Malek han descobert que petites quantitats de xocolata negra poden millorar el nostre estat de salut igual que fer esport. Segons aquesta recerca desenvolupada a l'Estat de Wayne, a Detroit, la clau està en l'epicatecina, una substància inclosa en la composició de la xocolata que pot provocar la mateixa resposta muscular que l'activitat física.

4. Els ous

Dolent: Augmenta els nivells de colesterol.

Bo: Els rovells d'ou contenen colesterol però també aporten proteïnes i són uns bons subministradors de colina, que ha estat vinculada al manteniment de la memòria en forma. A més, també aporten luteïna i zeaxantina que ens protegeixen contra la pèrdua de visió relacionada amb la degeneració macular que comporta l'edat. Un estudi encapçalat per William Christen de l' Hospital Brigham and Women's de Boston, vinculat a Harvard, explica que sobretot en dones el consum moderat d'ous pot prevenir la degeneració de la màcula. 

5. El vi negre

Dolent: Porta sucre i perjudica el fetge.

Bo: Un ingredient del vi negre pot ajudar a parar el càncer de mama perquè impedeix que les cèl·lules cancerígenes creixin. A més també combat que es desenvolupin les modalitats més resistents de la malaltia. El resveratrol, una substància química que hi ha a al raïm i, per tant, al vi negre. Aquesta beguda fermentada evita que l'estrogen afavoreixi el creixement de les cèl·lules nocives, segons indica un estudi reportat per aquest diari i publicat a FASEB journal.


Més continguts de