Publicitat
Publicitat

Consum

La FUCI alerta sobre les "joguines ganxo" que atreuen clients a botigues on els preus són elevats. Una mateixa joguina pot costar 11 euros més cara

El preu d'una joguina pot variar un 18% en funció de la botiga

El preu d'una mateixa joguina pot oscil·lar fins a 11 euros segons la botiga on es compri. Així ho subratlla un informe de la Federació d'Usuaris-Consumidors Independents (FUCI), que aconsella vigilar amb les "joguines ganxo" que els centres comercials utilitzen per atraure els clients, perquè pot ser que la resta d'articles en aquella botiga siguin molt més cars.

L'informe difós aquest matí inclou exemples del preu d'una trentena de joguines exposades en centres comercials com Carrefour, Alcampo, El Corte Inglés, Hipercor, Toys "r" Us, Juguetilandia, Poly i Juguettos. D'acord amb les dades, hi ha grans diferències econòmiques en més de la meitat de les joguines analitzades, amb variacions de preus que arriben fins al 18% en un mateix article.

Les diferències més grans estan en el preu del joc  Toy Story per a Wii, que costa 11 euros menys en un dels establiments analitzats. El Piano pataditas costa gairebé quatre euros més en un establiment respecte a un altre; el preu de l' Elefantito oscil·la uns tres euros segons el lloc on es compri, i en el cas de la Mesa de aprendizaje bilingüe les diferències són de fins a cinc euros.

També s'aprecien grans diferències en els jocs de taula per a adolescents, amb diferències al voltant del 5%.

La FUCI calcula que els espanyols gastaran aquest nadal una mitjana d'uns 206 euros en regals. Davant aquestes previsions, la presidenta de l'associació, Agustina Laguna, recomana preparar una llista abans de comprar i comparar els preus en els diferents establiments.

Més continguts de