Publicitat
Publicitat

Jean-Mitchel Cohen "Quan es fa règim no es pot patir ni passar gana"

Menjar sa Critica les dietes que exclouen aliments i les que prometen ràpides pèrdues de pes. També desaconsella fer règims de menys de 1.200 calories. En canvi, recomana comprar al mercat, eliminar de la dieta els plats precuinats i cuinar més a casa

El nutricionista francès Jean-Michel Cohen s'ha fet famós per haver denunciat els perills de la dieta Dukan, el règim a base de proteïnes que promou el seu compatriota Pierre Dukan, a qui ha guanyat un judici. Ara ha publicat 1.800 calories per ser feliç, en què novel·la casos reals per denunciar els riscos de les dietes.

Per què 1.800 calories?

Perquè 1.800 calories és la quantitat que permet als homes aprimar-se i a les dones estabilitzar el seu pes. És també per demostrar el desequilibri entre home i dona. La dona és feliç si pot estabilitzar el seu pes i l'home si pot menjar i aprimar-se. Però el títol també respon al fet que ja estava tip que es critiquessin les calories. I hi volia incloure el terme feliç perquè quan fas un règim no pots patir ni passar gana. Ho fas per obtenir un benefici i has d'estar alegre.

Quant de temps es triga a aprimar-se?

Normalment la gent fa un règim durant tres o quatres mesos i això et permet perdre 10 o 12 quilos. Després s'ha de fer una pausa perquè el cos no pot suportar perdre ràpidament grans quantitats de pes. Fer un règim ràpid és un exercici perillós per al cos i és traumàtic.

Vostè ha denunciat els riscos de les dietes miracle, com la Dukan, que prometen perdre molts quilos en poc temps. Quins són els perills?

Primer són riscos menors: fatiga, pèrdua de cabell, trastorns de l'humor i del son... I més endavant arribem a una desestructuració alimentària amb trastorns psiquiàtrics de tipus obsessiu i fòbic. Els riscos a llarg termini són malalties cardiovasculars i càncer de mama.

Tot i les advertències mèdiques, aquestes dietes gaudeixen de molt èxit. Per què?

Perquè la gent no confia en els metges i triga a entendre que per mantenir-se en forma s'ha de menjar correctament. N'hi ha que es pensen que es poden aprimar amb un miracle.

Què ha de tenir una bona dieta?

Ha de donar prioritat al que és indispensable: fruita i verdura, cereals, oli d'oliva, productes lactis i proteïna. La gent pot aprimar-se a partir de 1.200 calories al dia. Fins i tot pots afegir xocolata a un règim. Sempre s'ha de reservar un espai de plaer. Però no s'ha de baixar per sota de les 1.200 calories. Una dieta de 1.000 calories només es pot fer durant dos o tres dies però no més.

Mengem cada cop pitjor?

Als supermercats, cada cop es troben menys aliments sans i cada cop hi ha més aliments preparats i això ha afavorit la pèrdua de referències alimentàries.

Per exemple?

Si faig una pizza a casa, hi poso formatge de veritat però en una de supermercat el formatge es una barreja de llet en pols i matèries grasses que no conec. No és el mateix.

Descartem el menjar preparat?

Hem d'utilitzar la indústria alimentària per comprar els productes però preparar-los a casa. Tornem als valors fonamentals: menjar és un acte de plaer, i preparar-lo, un acte d'amor.

Més continguts de