Publicitat
Publicitat

GIULIA VALLE GROUP

El quintet de la contrabaixista catalana sedueix el Jamboree

El retorn triomfal d'un Giulia Valle Group en estat de gràcia

El millor d'anar a la sessió de les onze del Jamboree és que abans pots deixar-te caure per l'Espai Cultural de Caja Madrid i assistir a un concert d'IED8, "una cèl·lula agressiva plena de contrastos i mala llet" que es dedica a la improvisació conduïda. El concert de l'octet, format majoritàriament per membres de la Banda d'Improvisadors de Barcelona i dirigit pel guitarrista Pablo Rega, ve a tomb perquè purifica l'ànim de l'oient, cosa molt recomanable abans d'enfrontar-se a la gens menyspreable tasca d'assistir a un concert de música instrumental que després tocarà explicar amb paraules. El grup, evocant el free jazz dels anys seixanta, trenca tots i cadascun dels convencionalismes associats al jazz -que en són molts- i permet acostar-se al concert de les onze amb les orelles ben netes de prejudicis.

Arribem al Jamboree, doncs, amb una magnífica predisposició d'esperit i sabent què ens hi trobarem, perquè Giulia Valle ja havia fet una excel·lent presentació del seu disc Berenice (Fresh Sound New Talent, 2010) fa uns mesos al Cicle Contrabaix de L'Auditori. I després de mig any de rodatge, la cosa només podia anar a millor. En aquest temps, Berenice s'ha passejat pels festivals de jazz de mig món. A més, la contrabaixista ha rebut el premi Altaveu a la millor trajectòria artística i els guardons al millor músic i millor grup del 2010 per part de l'Associació de Músics de Jazz i Música Moderna de Catalunya.

El concert, doncs, tenia alguna cosa de retorn triomfal a casa. Tot i que ni la mateixa Valle no va saber recordar quins temes havia interpretat primer, diríem que va començar amb un Argentina que va servir perquè el grup es tornés a escalfar -havia fet la primera sessió a les nou-, però el combo de seguida va començar a remar com un sol home i va sortir a navegar pel particularíssim univers de la contrabaixista i compositora catalana, amb un Jamboree ple de gom a gom. El magnífic Break-a-loop , basat en un riff de contrabaix absolutament infecciós, va permetre a Gorka Benítez lluir-se amb la flauta travessera mentre Martí Serra feia un brillant acompanyament contrapuntístic amb el saxo soprano. Tots dos, també al saxo tenor, estaven coberts per una magnífica rereguarda, amb David Xirgu a la bateria i la Giulia al timó de la nau. La menció especial, però, ha de ser per al joveníssim Marco Mezquida, un pianista que no és d'aquest planeta.

Més continguts de