El TecnoCampus impulsa un postgrau de Periodisme i Emprenedoria

El Col·legi de Periodistes va ser l'escenari d'aquest nou pla d'estudis, que impulsen Saül Gordillo, la productora audiovisual Clack i Data'n'Press

Bernat Vilaró
3 min
L’equip de professorat del Postgrau està format per professionals i acadèmics amb una àmplia experiència en periodisme digital i emprenedor | TECNOCAMPUS

BarcelonaEl Col·legi de Periodistes de Catalunya va ser l'escenari el 28 d'abril de la presentació del primer postgrau que uneix dos àmbits que estan vistos com a poc compatibles: el periodisme i l'emprenedoria.

Els impulsors del postgrau en Periodisme Digital i Emprenedor són el periodista Saül Gordillo, cap de continguts digitals d'El Periódico i un dels principals blocaires del país; la productora audiovisual Clack; i Data'n'Press (Eduard Martín-Borregón i Arnau Udina). Eduard Martín-Borregón n'és el coordinador i Saül Gordillo, el director.

La presentació s'ha fet amb la participació d'alguns dels professionals que poden explicar de primera mà què significa emprendre en el món del periodisme.

El mateix Saül Gordillo, Toni Aira, Valenti Sanjuan i Jordi Pérez Colomé són periodistes que en algun moment o altre han posat en marxa projectes personals que explicaran en el postgrau, que arrencarà al proper mes d'octubre.

Són casos que serviran per veure que és possible (i imprescindible en temps de crisi) que els periodistes s'animin a crear empreses.

Segons Gordillo, "el que volem, en definitiva, és trencar una dicotomia tradicional en les empreses periodístiques segons la qual el que crea els continguts, el periodista, viu totalment al marge de la part empresarial, de la gestió".

Al seu torn, la periodista Bárbara Yuste, coautora del llibre Emprender en Periodismo, ha destacat que limitar la professió a la feina que es du a terme en els grans mitjans de comunicació és un error, ja que hi ha oportunitats en el periodisme digital per crear noves empreses.

"Fa uns anys els periodistes vam deixar passar oportunitats en altres àmbits, per exemple en el màrqueting i la comunicació corporativa, per tenir una visió massa limitada de la nostra feina", ha apuntat.

Ampliar horitzons i posar el servei dels periodistes les eines de l'emprenedoria és el que explica, segons el cap d'Empresa i Màrqueting del TecnoCampus, Albert Garcia Pujadas, la posada en marxa d'aquest nou postgrau.

A més, els millors projectes que neixin al llarg del postgrau tindran l'oportunitat de participar gratuïtament en el programa de preincubació empresarial del parc. Una eina més a l'abast de periodistes acabats de graduar o ja amb experiència i que vulguin obrir noves perspectives professionals.

"La gent jove ja no ha de somiar en presentar el TN"

En declaracions a l'ARA, Gordillo ha explicat que "ara és el moment de donar eines a la gent que vulgui muntar la seva pròpia empresa en el món del periodisme".

"Ara tenim en el periodisme més facilitats tecnològiques que mai per fer coses pròpies, el propi mitjà, la pròpia empresa", ha reiterat el director del postgrau.

Per Gordillo, els mitjans tradicionals no passen per un bon moment, i "la gent jove ja no ha de somiar en presentar un TN Vespre, sinó en ser emprenedor i muntar el seu propi projecte".

A més, segons afegeix el periodista, "hi ha gent del sector amb experiència que s'ha de reinventar, fer un reset i aprendre coses noves, i desaprendre'n d'altres".

"Fer això a Mataró va bé per descongestionar i demostrar que nosaltres al territori podem fer coses, perquè hi ha oportunitats, ja que hi ha vida fora de la capital", ha sentenciat Gordillo.

"És un postgrau pioner perquè és el primer que abraça periodisme digital i emprenedoria", manifesta. "Som valents i creiem que el periodisme té futur. Malgrat la crisi, ens en sortirem".

Més informació:

  • Dates: del 21 d'octubre de 2014 al juny del 2015
  • Durada: 30 ECTS / 300 hores
  • Horari: dimarts i dijous de 18h a 21:30h
  • 1a preinscripció: fins al 6 de juny
  • 2a preinscripció: fins al 12 de setembre
  • Inscripció
stats