Patrocinat |
Wolters Kluwer

Gairebé el 70 % dels despatxos professionals ha augmentat la cartera de clients i els ingressos en aquest últim any

Segons les conclusions del Baròmetre de l'Assessoria 2025, els despatxos professionals apunten a una tendència d'expansió i creixement gràcies a la digitalització

Wolters Kluwer Tax & Accounting Espanya ha presentat la quarta edició del Baròmetre de l’Assessoria.
Redacció
05/07/2025
3 min

Els despatxos professionals, un sector essencial per al bon funcionament del teixit empresarial, afronten el 2025 amb unes previsions optimistes pel que fa al seu creixement i evolució. Així ho indiquen les dades del Baròmetre de l’Assessoria 2025, elaborat per Wolters Kluwer Tax & Accounting Espanya, que ofereix una radiografia detallada de l’estat actual del sector i les principals tendències que marcaran el present i futur de l'assessorament. L’estudi reflecteix un escenari de transformació impulsat principalment per l’adopció de noves tecnologies, l’impacte de les normatives emergents i l’evolució cap a models de negoci més orientats al servei consultiu.

En aquest context de canvi, el sector mostra una dinàmica positiva. Durant l’últim any, un 67,5 % dels despatxos ha incrementat la seva cartera de clients, i un 63,8 % ha registrat un augment dels ingressos. Aquestes dades apunten a una tendència d’expansió que es veu reforçada per les expectatives del 2025, any en què prop de tres de cada quatre assessories confien a seguir creixent.

Aquest creixement ve acompanyat d’un procés de diversificació progressiva dels serveis oferts. Més enllà de les àrees tradicionals com la fiscalitat, la comptabilitat o l’assessorament laboral, cada cop són més els despatxos que incorporen serveis vinculats a l'assessorament normatiu i a l’acompanyament en processos de transformació digital.

La digitalització s’ha convertit en un factor clau per a l’evolució del sector. Segons el baròmetre, el 73,1 % dels despatxos considera que la tecnologia ha estat fonamental per optimitzar processos interns i millorar-ne l’eficiència operativa. Solucions com la signatura electrònica, la gestió documental digital, els sistemes automatitzats de nòmines o els programes de comptabilitat al núvol ja formen part de la quotidianitat de molts despatxos. Aquesta tendència continuarà creixent al llarg del 2025, amb un 65,7 % dels despatxos amb previsió de continuar invertint en tecnologies digitals.

Aquest impuls digital també està estretament relacionat amb l’entrada en vigor imminent de noves normatives en l’àmbit de la facturació —com la Llei Antifrau o la Llei Crea i Creix—, que exigeixen la digitalització del teixit empresarial en processos de facturació tant per a empreses com per a autònoms. Més de la meitat dels assessors ja recomanen als seus clients l’ús d’un software específic de facturació per adaptar-se a aquestes novetats legals. Tanmateix, un 55,6% dels professionals considera que una part significativa del teixit empresarial encara no està preparada per afrontar aquests canvis.

Un dels grans reptes del sector és el relleu generacional i la captació de talent.

El perfil majoritari dels clients dels despatxos professionals continua sent la petita i mitjana empresa (pime), fet que consolida el paper dels assessors com a actors clau en el desenvolupament del teixit econòmic i en l'adaptació de les pimes als canvis legals.

Tot i aquest panorama positiu, el sector ha d’afrontar diversos reptes estructurals. Un dels més importants és el relleu generacional i la captació de talent. El 57,4% dels despatxos admet tenir dificultats per trobar perfils professionals adequats, i només un terç disposa de polítiques actives de retenció de talent, com la flexibilitat horària, la formació contínua o el teletreball. Aquesta situació posa de manifest la necessitat de millorar l’atractiu de la professió per assegurar-ne la continuïtat i la renovació generacional.

El Baròmetre de l’Assessoria 2025 conclou que el sector es troba en un moment clau, en què la consolidació dels serveis tradicionals ha de conviure amb una transformació estructural. Els despatxos que vulguin mantenir la seva competitivitat hauran de continuar apostant per la inversió tecnològica, per l’ampliació i diversificació de serveis, i per una adaptació àgil a un marc legal en constant evolució.

stats