L'anàlisi d'Antoni Bassas: 'De l'AP7 a Rodalies, el col·lapse diari'
Fonts directes de la negociació entre Esquerra, el Govern i el govern espanyol pel sistema de finançament ens han assegurat aquest matí que “ens en sortirem i aconseguirem tenir finançament, però tot vol temps”. La pregunta del milió (i mai millor dit) és quin serà l’abast de la millora. Aquest matí, el conseller Sámper ha dit a TVE que “el que convé són millores, i un petit pas és preferible a cap pas”. A veure si, al final, la muntanya parirà un ratolí
Fonts directes de la negociació entre Esquerra, el Govern i el govern espanyol pel sistema de finançament ens han assegurat aquest matí que “ens en sortirem i aconseguirem tenir finançament, però tot vol temps”. La pregunta del milió (i mai millor dit) és quin serà l’abast de la millora.
Aquest matí, el conseller Sámper ha dit a TVE que “el que convé són millores, i un petit pas és preferible a cap pas”. A veure si, al final, la muntanya parirà un ratolí. En fi, el finançament apunta cap a final d'any. Continuïn atents a les seves pantalles, perquè ens hi van els diners que paguem amb els nostres impostos.
Mentrestant, la realitat continua sent molt tossuda. De Rodalies ja fa temps que no en parlem, no perquè ja no hi hagi problemes sinó perquè quan no és un tall és una pantalla, i ja no són notícia. Però és que ahir es va desfermar el caos a l’AP7, a l’altura de l’Aldea, al Baix Ebre, a causa d’un accident entre tres camions que va provocar la mort d’un conductor i ferides greus a un altre. Hores de cues i conductors atrapats. Aquest any, cada dia hi ha hagut quatre accidents de camions a l'AP 7. Des de començaments d’any, a l’AP 7 han mort 15 persones, deu de les quals eren camioners. Què passa amb el transport? Pensin que per aquest tram de l’Aldea passen gairebé tants camions com per la Jonquera, amb la diferència que a la Jonquera hi ha tres carrils i a l’Aldea, dos.
De les 20 carreteres amb més trànsit de vehicles pesants de tot Espanya, 19 són a Catalunya i nou són trams de l’AP 7. Va ser treure els peatges i començar els problemes. O s’hi posen recursos, començant per pagar per l’ús, o continuarem vivint atrapats en un embús i perjudicant la nostra economia.
Acabo: ahir Mazón va comparèixer davant la comissió d’investigació de les Corts Valencianes. Va ser una vergonya. No va contestar preguntes i es va limitar a llegir un discurs de 23 minuts. Ja té substitut: el que era el seu número dos, Juan Francisco Pérez Llorca. Per entendre el pensament del personatge, vegin aquesta foto del seu despatx a les Corts Valencianes. Al fons s’hi veu una foto d’ell abraçant-se a Mazón. Ara Vox l’ha de votar. Semblar que sí que ho farà i que no hi haurà eleccions anticipades al País Valencià.
Bon dia.