Comarques Gironines 26/04/2018

Una nova graderia al gol sud

El club voldria obrir una zona d’oci amb restauració i una atractiva botiga de marxandatge

J.b.
2 min
El Girona FC va omplir l’estadi en el partit contra l’Espanyol. La pròxima ampliació  de Montilivi podria ser a la graderia del gol sud, seguint l’exemple del gol nord.

GironaTraçat el pla de creixement, el Girona FC necessita el vistiplau de l’Ajuntament per fer realitat el projecte. Una de les novetats que s’està estudiant amb més força és la construcció d’una graderia supletòria al gol sud, aprofitant que es vol ampliar la zona d’ hospitality, destinada als vips i les empreses. El projecte de les noves torres d’il·luminació, també condicionat per les exigències de la Lliga, està paralitzat (té un cost d’un milió i mig d’euros) a l’espera que es tanqui l’acord amb l’Ajuntament. S’està actuant des de la prudència, un fet que els alts càrrecs de la ciutat veuen amb bons ulls. El Girona, però, té pressa. Necessita continuar avançant. És la prioritat principal. Per aquest motiu les reunions són freqüents i l’anàlisi estructural amb diverses enginyeries cada cop agafa més solvència.

Objectiu final: 30.000 seients

L’objectiu final, com reconeixia Ferran Soriano, és ampliar la capacitat de Montilivi a 20.000 o 30.000 espectadors, però per arribar fins aquí caldran molts més passos abans. En un moment en què la mitjana d’assistència supera els 10.000 espectadors i la massa social -entre abonats, socis i penyistes- la xifra de 13.000, tampoc es veu sentit a destinar més recursos econòmics del compte al que ara no pot generar els beneficis que se n’esperen.

El principal recurs destinat a fer realitat aquest ideal ha sigut la contractació de Daniel Prat, nou ticketing manager del Girona des del mes de febrer. Amb el desig ferm de comercialitzar els partits, els resultats no s’han fet esperar: en els últims tres partits, contra el Llevant, el Betis i l’Espanyol, s’han exhaurit totes les entrades.

Engrescar nous públics

Es vol arribar a un públic fins ara desconegut que se sumi als adeptes captats durant l’evolució esportiva dels últims anys. Un dels elements més llaminers d’aquest engrescador projecte és augmentar l’experiència de Montilivi més enllà dels 90 minuts. Es vol generar contingut amb zones d’oci i restauració, inclosa una millora en la venda de marxandatge, ara amb una botiga escassa d’espai i ubicada als afores de l’estadi. Cal adequar-se als temps que corren i saben que projectar la marca és la millor manera d’augmentar els ingressos i enfortir el patrimoni. Volen que tothom se senti partícip. Arribar a les persones, tocar-los el cor i crear un sentiment de pertinença que arreli i faci que tot escali un esgraó més. Els terrenys del voltant, amb la zona universitària i les residències existents -un dels mòduls és exclusiu per a futbolistes del planter de fora del municipi- a ple rendiment, tenen una utilitat amb molt marge de creixement.

stats