MÚSICA
Cultura 30/04/2019

Bad Gyal vol conquerir el mercat global

La cantant fitxa per Interscope i Aftercluv, dos segells que li faciliten l'abast internacional

Ara
1 min
Bad Gyal vol conquerir el mercat global

BarcelonaLa cantant de 'dancehall' de Vilassar de Mar, Bad Gyal, ha signat dos contractes amb els segells Interscope i Aftercluv –que són part d'Universal Music Group– i passa a compartir casa discogràfica amb artistes com Lady Gaga, Kendrick Lamar, Billie Eilish i Lana del Rey, segons han anunciat Canada i Entrelineas, els seus representants, en un comunicat.

"Aquesta decisió suposarà un canvi en la meva vida. Em sento amb moltes ganes i amb molta energia d'aprofitar l'oportunitat que m'ofereix treballar amb aquests dos equips discogràfics, per expandir la meva creativitat i donar el millor de mi", ha explicat la cantant, que no pretén canviar la seva essència: "Seguiré sent jo mateixa, però portant-ho tot al millor nivell possible".

El llançament de dues 'mixtapes' amb bona acollida l'han portat a girar internacionalment –ha aterrat fa poc a Xile i a l'Argentina per actuar al Loollapalooza, on compartia cartell amb Rosalía– i ara els dos segells poden acabar de donar-li l'empenta final per trobar públic internacional: Interscope gestionant el mercat anglosaxó i Aftercluv el llatinoamericà.

"Bad Gyal ha revolucionat completament l'escena underground a Espanya, i estem ansiosos per veure com connecta als Estats Units", ha comentat Sam Riback, president d'A&R a Interscope. Quan el seu equip li va ensenyar la música de la cantant va saber que era "una força de la naturalesa amb un so que desafiava la categorització".

A part de la intervenció dels nous segells, Bad Gyal ja té programats concerts fins a mitjans de setembre, molts per Espanya: passarà per festivals com el Sónar a Barcelona, l'Arenal Sound a Burriana (València) i el Cranc a Menorca. També d'altres d'internacionals als Estats Units, Itàlia i Suècia.

stats