La col·lecció Beep d’art electrònic es consolida com un referent a Linz

La col·lecció Beep d’art electrònic té les arrels a Reus, però cada vegada està obtenint més ressò internacional: va ser la col·lecció convidada a la Biennal d’imatge en moviment de Frankfurt i a partir de dijous és, per segon any consecutiu, la col·lecció convidada del festival Ars Electronica, la cita anual més important pel que fa al media art i l’art més experimental. L’Ars Electronica se celebra a Linz (Àustria) i arriba a la 40a edició. En aquesta ocasió la col·lecció Beep hi presentarà set obres, sis de les quals es mostren per primera vegada. Entre aquestes crida l’atenció una de les últimes adquisicions de la col·lecció, una instal·lació sonora i interactiva controlada per una comunitat de meduses, obra de l’artista eslovena Robertina Sebjanic i titulada Aurelia 1+Hz / proto viva generator. Precisament aquest treball posa damunt la taula el concepte de bioart, com diu el director de la col·lecció Beep, Vicente Matallana, i “qüestiona el paper de l’ésser humà al planeta i la seva relació amb l’entorn, tant el pròxim com el llunyà”. També planteja quins són els requisits per col·leccionar i conservar una obra d’art realitzada amb matèria viva.

La Col·lecció BEEP desplega el seu potencial al Museu de Reus

Una altra particularitat de la nova participació de la col·lecció Beep, impulsada pel Grup Ticnova, és que hi mostrarà tres produccions pròpies fruit de la col·laboració amb el centre barceloní de producció i recerca Hangar, que va seleccionar tres artistes emergents: l’alemany Kenneth Dow, l’argentí Patricio Rivera i el duet format per la colombiana Lina Bautista i el mexicà Ivan Paz. La nova edició de l’Ars Electronica serà la més àmplia de la història del festival i concentrarà durant cinc dies més de 500 exposicions, tallers i esdeveniments del sector.

Més continguts de