Quines escapades!

Destinacions imprescindibles per esprémer aquesta Setmana Santa

Les millors propostes i experiències turístiques per treure profit d’unes vacances curtes

5 min
Boababs a Madagascar.

La celebració de B-Travel, el saló de turisme de Fira de Barcelona, donarà del quinze al disset de març el tret de sortida de la campanya turística que es posa en marxa amb les vacances de Setmana Santa d'aquest any. El Palau 8 del recinte de Montjuïc comptarà, una edició més, amb una àmplia representació de les millors destinacions, la qual cosa permetrà als visitants començar a preparar el seu pròxim viatge amb les millors ofertes i experiències turístiques.

Una de les agències de viatge que hi serà present és Eurovacances. “Una de les propostes que nosaltres treballem per Setmana Santa i que sempre ens surt molt bé és el viatge al Japó, que acostuma a coincidir amb la floració dels cirerers. És un viatge que sempre té molta sortida en aquesta època”, diu a l’ARA Montserrat Batista, responsable de vendes de l’agència de referència en el sector dels viatges de qualitat en grup.

Una altra de les destinacions que està funcionant molt bé és la d’Eslovènia. “La seva proximitat i el fet que sigui una bona època li donen un valor afegit”, explica Batista. El viatge proposat té una durada de cinc dies i recorre la joia alpina d’un país molt jove. La programació permet conèixer les dues riberes de Ljubljana, la capital del país; els laberints cavernosos de les coves de Postojna i Scokjan; l’espadat rocallós on s’amaga l’impressionant Castell de Predjama; l’espectacular telefèric del mont Vogel; la població costanera de Piran i les cristal·lines aigües del llac Bled fins a arribar a l’única illa d’Eslovènia.

Altres destinacions que funcionen molt bé per Setmana Santa són Istanbul i Capadòcia, les illes de Grècia (Rodes, especialment), Itàlia (des de la Costa Amalfitana fins al Cinque Terre o el Piemont), el land de Baviera o Jordània. “L’any passat va tenir molta sortida el viatge a Creta. La gent busca viatges una mica més curts que els de l’estiu perquè no té tants dies lliures o destinacions que durant els mesos de juliol i agost no són recomanables perquè o bé fa massa calor o bé perquè és temporada de pluges”, analitza Batista.

Castell Pregjama a Eslovènia.

Una bona planificació sempre és imprescindible. “Les escapades curtes sempre s’acaben tancant més tard que les llargues, que es planifiquen amb més temps. Nosaltres som una agència especialitzada i fem viatges a mida, que és una demanda molt creixent de la gent que intenta fugir de les zones comunes més populars. El nostre tipus de client és diferent del d’altres agències”, diu Batista.

Els conflictes que hi ha a Ucraïna o a la franja de Gaza no tenen una gran incidència en la planificació de viatges. “La gent evita aquestes zones, però no existeix un efecte por perquè malauradament els conflictes són constants en un indret o en un altre. La gent, en canvi, s’ha acostumat a aprofitar el moment i fer les coses quan es poden fer”, opina aquesta especialista d’Eurovacances.

Fundada l’any 1986, l’agència dissenya viatges a tots els continents del món, mantenint-se sempre fidels a la seva filosofia, la d’apropar-se a les zones que millor defineixen el caràcter d’un país o d’una regió, visitar els monuments i les ciutats més significatives, entrar als museus més importants, pujar als millors miradors i recórrer els paisatges més espectaculars. Però, alhora, procura mantenir un nivell de confort que faci del viatge unes autèntiques vacances. Eurovacances recorda la importància d’escollir curosament els hotels, els restaurants i els menús, evitar les etapes maratonianes i les visites a contrarellotge i fugir de les aglomeracions per assaborir aquells llocs amb un toc especial.

Tendències a l’alça

Catalunya participarà aquest any en una quarantena de fires internacionals de turisme per mostrar la transformació del model turístic català. La diversificació és la pedra angular en l’estratègia de producte i també en la promoció. L’objectiu és atraure un turisme més desconcentrat, divers i desestacionalitzat.

“Hem marcat un rumb cap a un turisme de més qualitat. Hi ha indicadors que ens fan saber, per exemple, que hi ha visitants que cada vegada estan més interessats pel turisme interior. Per tant, estem satisfets perquè aquestes dades marquen una tendència a la qual políticament ens vam comprometre amb l’aprovació del Compromís Nacional per un Turisme Responsable”, explica Albert Castellanos, secretari d’Empresa i Competitivitat.

“Les actuacions de la Generalitat per transformar el model turístic de Catalunya s’estan traslladant a les dades de l’últim balanç turístic del 2023. En aquest sentit, Castellanos posa com a exemple l’augment de la despesa turística dels visitants internacionals respecte a la del període anterior, que ha passat de 16.659 milions d’euros l’any 2022 a 21.200 milions d’euros el 2023, és a dir, un 27% més. La despesa mitjana per persona també ha crescut respecte al 2022 i sobrepassa la xifra històrica de l’any 2019.

A nivell estatal, les destinacions que funcionen són les Illes Balears i les Canàries, Andalusia i el nord d’Espanya, des de Galícia fins a Astúries passant per Navarra o el País Basc. En l’àmbit internacional, la novetat de B-Travel serà la presència de Colòmbia i Tanzània, que presentaran els seus atractius turístics amb estands propis, juntament amb països com Cuba, Croàcia i regions de França o Portugal. A més, els visitants podran contractar els seus viatges a altres llocs del món a través de les 35 agències especialitzades participants que tenen entre les seves principals destinacions països com l’Argentina, el Brasil, Xile, els Estats Units, Grècia, Islàndia, l’Índia, Indonèsia, Illes Maldives, Kenya, Madagascar, Mèxic, Uganda o el Vietnam.

“L’oferta d'aquest any destacarà per la seva qualitat i per reflectir les grans tendències de present i futur del sector com la sostenibilitat, l'experiència, la transformació digital o els viatges personalitzats. Confirma que B-Travel és la més gran i millor agència de viatges per al públic català, el que més viatja de tot Espanya tant a destinacions locals o de proximitat com a l’exterior”, assegura Martí Sarrate, president del saló i vicepresident de l’Associació Corporativa d’Agències de Viatges Especialitzades (ACAVe).

Per això, B-Travel s’estructura a través de sis àrees relacionades amb el tipus d’experiència que el visitant vulgui viure-hi: B-Delicious Fest, l’espai enogastronòmic del saló; B-Happy, viatges en família, creuers i wellness; B-Culture, viatges vinculats amb l’art, la història i la cultura; B-Special, turisme de compres i nou luxe; B-Adventure, turisme esportiu i d’aventura; i B-industrial, territoris amb un gran llegat industrial i històric.

“A més d’atraure el públic final, B-Travel segueix apostant per comptar amb un programa d’activitats per a professionals, ja que volem ser el saló de tots el que integren el sector”, analitza Marta Serra, la directora del saló.

Uns dies ideals per esquiar a prop de casa

La Setmana Santa és un bon moment per descobrir les muntanyes dels Pirineus, que es vesteixen de blanc. La neu regala paisatges meravellosos i obre també tot un món de possibilitats. Les estacions catalanes, que s’han modernitzat per rebaixar les emissions i reduir el consum d’aigua, compten amb instal·lacions perfectament equipades per disfrutar dels esports de neu. Alp 2500, per exemple, és un dels dominis esquiables més extensos dels Pirineus i permet esquiar simultàniament a les estacions de la Molina i Masella, totes dues a la Cerdanya. Baqueira Beret, a la Vall d'Aran, és un dels resorts de neu més prestigiosos. Aquesta temporada ha fet una inversió de gairebé 13 milions d’euros per incorporar 66 canons de neu. Envoltada pel Parc Natural de les Capçaleres del Ter i del Freser, l’estació de Vallter 2000 és la més oriental, i tota una experiència al cor de l’alta muntanya. Situada al Pirineu de Lleida i orientada al nord, l’estació de Boí Taüll et garanteix una neu de qualitat excel·lent per a les teves estades d’hivern. A més, les estacions de Port Ainé, Espot Esquí i Tavascan estan emmarcades en un territori meravellós d’alta muntanya. Port del Comte, per la seva banda, és una estació familiar ideal per aprendre a esquiar.

Més enllà de l’esquí, les estacions catalanes fomenten l’experiència turística al Pirineu català amb gastronomia, cultura, tradicions, espais naturals, esport, oci, família, amics, i molt més. L’objectiu és aconseguir que sigui una destinació atractiva els 365 dies de l’any, amb activitats diversificades a les seves estacions de muntanya. Aquesta proposta innovadora és possible a través del ClubPirineu365, una eina versàtil i pràctica que està destinada a canviar la manera com disfrutem de les estacions.


stats