Inditex guanya en nou mesos el mateix que Mango va facturar l'any passat

La multinacional d'Amancio Ortega arriba als 2.020 milions d'euros de beneficis, un 20% més que el 2014

Al gegant de la moda Inditex no se li acaba el marge per créixer. Després de tancar un primer semestre de l'any amb un increment del 26% dels beneficis, la cadena del tercer home més ric del món, Amancio Ortega, manté el ritme i tanca els nou primers mesos del 2015 amb un total de 2.020 milions d'euros de beneficis, tres milions més que tot el que la catalana Mango va aconseguir facturar l'any passat, 2.017 milions. A més, els guanys continuen creixent més que les vendes. Mentre els beneficis van créixer un 20%, les vendes ho van fer un 16%, fins arribar als 14.744 milions d'euros.

A més, la rendibilitat del seu model de negoci es manté indiscutible, tenint en compte que acompanya aquest creixement d'ingressos amb un ritme alt també en noves obertures i un pla d'expansió ambiciós en el sector del comerç electrònic, un àmbit on va arribar tard, ja que Inditex va començar a vendre per internet l'any 2011, mentre altres cadenes, com la mateixa Mango, ja feia una dècada que venien a través d'internet. És potser per aquesta aposta per la venda 'online' que Inditex va obrir 230 noves botigues entre febrer i octubre, un centenar menys que les obertes durant tot el 2014. Tot i això, el canvi en aquest període ha estat l'increment d'obertures especialment en dues de les seves marques: Zara Home, amb 44 inauguracions, i Oysho, amb 26 inauguracions. En tots dos casos, les noves obertures són gairebé el doble que l'any 2014.

700 euros de bonus per treballador

Inditex destaca també que la seva expansió va acompanyada de la creació de 13.079 llocs de treball a tot el món durant els últims 12 mesos, dels quals prop de 3.300 són a Espanya. Així doncs, a data del 31 d'octubre del 2015 Inditex compta amb 146.478 treballadors arreu del món. Enmig de l'optimisme d'aquestes xifres, Inditex també ha anunciat aquest dijous que els treballadors amb més de dos anys d'antiguitat tant de botigues, logística, com cadena o filials de tot el món rebran a parts iguals el 10% de l'increment del benefici net respecte de l'any anterior, seguint el pla de participació en el creixement dels beneficis de la companyia.

Al tancament del 2014, els propietaris de Zara ja van avançar que uns 70.000 treballadors es podrien beneficiar d'aquest bonus. Si l'empresa manté un increment dels beneficis del 20% aquest 2015, cada treballador rebria uns 700 euros. Inditex no és l'única empresa que anuncia aquest programa, Ikea recentment va comunicar que repartiria 12,5 milions d'euros entre els seus treballadors a Espanya. De fet, aquesta política és comuna entre multinacionals per tal de poder reduir els impostos que han de pagar. 

Desplegament de botigues 'online'

Per últim, a més d'haver estès la venda 'online' a Taiwan, Hong Kong i Macao al llarg d'aquests nou primers mesos, Inditex també ha començat al desembre les vendes per internet a Austràlia, amb el llançament de Zarahome.com, que també ha començat a vendre al Japó. A més, Uterqüe ha començat a vendre en línia a Suècia, Dinamarca, i altres marques com Massimo Dutti o Stradivarius han començat a vendre a la Xina. Però el seu objectiu en aquest àmbit, suposa un 5% de la seva facturació a Europa. Per això, un altre dels objectius de cara al 2016 és aterrar a tots els països europeus on encara no ven a través d'internet. Així doncs, arribarà a Bulgària, Xipre, Croàcia, Eslovàquia, Eslovènia, Estònia, Finlàndia, Hongria, la República Txeca, Malta i Letònia, a més de Turquia.