EMPRESA
Economia 27/01/2015

Mango tanca l’era Casi

L’executiu que ha pilotat la marca durant 18 anys seguirà com a conseller i les seves funcions es repartiran

Xavier Grau
3 min
PROGRESSIVITAT Enric Casi va arribar a Mango el 1983 i va convertir-se en el director general l’any 1996. El seu relleu a la direcció ha sigut un procés progressiu que va començar a finals del 2011, quan va cedir el control de la informàtica i la logística, dues àrees clau en el grup. El procés s’ha accelerat des que Jonathan Andik, fill del president, va convertir-se en conseller delegat.

BarcelonaMango, la principal companyia de moda catalana, continua amb la reorganització del primer nivell directiu, lligada també al relleu generacional. L’últim canvi és el relleu d’Enric Casi com a director general després de 31 anys a la firma, 18 dels quals com a primer executiu de la companyia. Tot i això, Casi no trenca del tot amb Mango. Continuarà com a membre del consell d’administració de la companyia que presideix Isak Andic. I les seves funcions no seran heretades per ningú en concret, sinó que es redistribuiran entre la resta de l’equip directiu, que fa temps que viu una profunda remodelació. Jonathan Andic, fill del fundador i president de la companyia, és el conseller delegat i ara assumirà una part important de les funcions de Casi. A més, per reforçar la línia directiva, Mango ha fitxat Toni Ruiz com a director financer i conseller de l’empresa, que assumirà una altra part de la feina que fins ara feia Casi.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Toni Ruiz, de 45 anys, és llicenciat en econòmiques i empresarials per la UB, i màster per l’Iese. Des del 1999 ha estat treballant a Leroy Merlin exercint diferents càrrecs directius, entre els quals la direcció financera a Espanya i el control de planificació del grup francès de bricolatge a tot el món.

Amb aquesta incorporació, el consell d’administració de Mango estarà format per Isak Andic com a president; dos vicepresidents executius que són Jonathan Andic i Daniel López -adjunt al president-, i com a consellers Enric Casi, Carlos Costa i Toni Ruiz.

Renovació executiva

Enric Casi continuava sent fins ara el director general de Mango, però el fet és que algunes funcions ja les havia anat traspassant al fill del president. Fa una mica menys d’un any el seu pare anunciava que Jonathan Andic ja exercia de conseller delegat de la companyia i il·lustrava amb una frase l’entesa entre ells: “Som com una gota d’aigua, i pensa exactament igual que jo”.

L’ascens de Jonathan Andic al primer nivell executiu del grup venia precedit per altres canvis que ja s’havien anat produint a la cúpula des de l’any 2011. En aquell moment Isak Andic, que es mantenia en un segon pla, va decidir recuperar més protagonisme com a president. Al mateix temps, Enric Casi va començar a deixar algunes funcions, com el control dels departaments d’informàtica i de logística, que havien sigut una de les claus de l’èxit en l’expansió del grup.

Els canvis al primer nivell executiu de la companyia no van quedar aquí. El 2013 deixava el seu lloc com a vicepresident Nahman Andic, germà del president del grup i cofundador de la companyia. El seu substitut va ser Daniel López, l’actual vicepresident adjunt al president. També van deixar la firma Isak Halfon, que era conseller i responsable de l’expansió, i Salvador Vallès, que era el responsable de Mango Rebels, una línia de moda jove que la marca va decidir no tirar endavant. Halfon va ser rellevat per Tony Batlló, que era el responsable dels mercats americans.

L’any 2013 també es va produir un altre relleu a la cúpula de la companyia, quan Mango va fitxar Carlos Costa com a director d’operacions i conseller, que prenia el relleu a un altre històric de l’empresa de moda, Nic Olivé.

Rendibilitat

Tots els canvis, a més de rejovenir el primer nivell directiu, s’han mostrat rendibles per a la companyia. Coincidint amb el ball de càrrecs, Mango ha fet un tomb en els seus resultats econòmics. Els beneficis, que van créixer un 11% el 2008, s’havien anat reduint durant els anys de crisi fins que, el 2012, després d’aplicar una reducció dràstica dels preus d’un 20% per adaptar-se al mercat, van augmentar un 79%.

L’any 2013 els beneficis van ser de 120 milions, amb un increment del 9%, gràcies a la nova estratègia basada en noves línies -Mango Kids, Violeta, HE by Mango- i un esforç inversor important per obrir botigues.

stats