El comitè d'Iberia al Prat fa marxa enrere i hi haurà vaga el cap de setmana

El comitè havia proposat una "treva" però no ha arribat a una entesa amb la direcció de l'aerolínia

Fracassen de nou les negociacions per evitar la vaga d'Iberia aquest cap de setmana al Prat. El personal de terra de l'aerolínia al Prat havia accedit a desconvocar els dos dies vaga d'aquest cap de setmana, però finalment mantindran la convocatòria.

El departament de Treball havia convocat aquest matí a les 11 h una nova reunió de mediació entre la direcció i el comitè del personal de terra d'Iberia a Barcelona, en un últim intent per desactivar l'aturada. En un document enviat al migdia la plantilla havia fet un gest per posar fi a la vaga, encara que es reservava el dret a convocar noves jornades de vaga al setembre si la direcció d'Iberia no complia amb els seus compromisos.

Per desencallar aquest conflicte laboral, Treball havia proposat una comissió de seguiment dels acords entre el comitè i l'aerolínia. "L’administració ha demostrat estar més a l’alçada de les circumstàncies dotant de possibles alternatives", reconeixen des del comitè de vaga.

No obstant, després d'aquesta proposta els treballadors asseguren que l'aerolínia no els ha donat una resposta clara. "Portem quatre hores tancats en una sala, esperant amb la bona fe que només potser accepten la proposta", ha explicat a l'ARA Omar Minguillón, portaveu del comitè de vaga d'Iberia. Per part de l'aerolínia, asseguren que no s'ha arribat a desconvocar la vaga en cap moment. Treball encara no ha valorat el resultat de les negociacions.

Sense acord en la mediació per desconvocar la vaga d'Iberia al Prat

Els treballadors de terra d'Iberia a l'aeroport barceloní tenien previst anar a la vaga els dies esmentats per exigir millores laborals, després de les aturades portades a terme el 27 i 28 de juliol i el cap de setmana passat, 24 i 25 d'agost. La plantilla d'Iberia, integrada per uns 2.700 treballadors, reclama a l'empresa la conversió a fixos dels contractes temporals, que representen el 50%, i demanen noves contractacions per solucionar l'excés de càrrega de treball. 

L'empresa, no obstant això, manté que no pot negociar la transformació dels contractes del personal de l'aeroport del Prat perquè és una qüestió d'àmbit estatal, que està fora de les competències de negociació del comitè d'empresa a l'aeroport barceloní.

La responsabilitat d'Aena

Damià Calvet, conseller de territori de la Generalitat, ha denunciat aquest dimecres que hagi hagut una "negligència premeditada" per part d'Aena en la gestió de l'aeroport de Barcelona, amb la intenció de convertir-lo en un aeròdrom "de segona". En declaracions a Catalunya Ràdio, el conseller ha lamentat que conflictes com el d'Iberia acabin per afectar tant als turistes que visiten Catalunya com als seus residents.

"Tenim un model centralitzat d'aeroports mitjançant el qual Aena prioritza Madrid i hauria de tractar-nos a tots per igual -ha reivindicat Calvet-. S'ha de reclamar a l'estat que corregeixi aquest ofec i aquesta negligència premeditada".