Wallapop obté beneficis per primera vegada

Aquesta és una fita important per a l’empresa catalana, que l’any anterior encara registrava unes pèrdues de 36 milions d’euros

Per primera vegada des que va néixer, Wallapop ha aconseguit tancar uns comptes anuals sense rastre de color vermell. La venda de la filial compartida amb Letgo als Estats Units va impulsar l’aplicació de compravenda de segona mà a uns beneficis de 134 milions d’euros durant l’exercici del 2018, segons ha pogut comprovar l’ARA a través dels comptes dipositats al Registre Mercantil. Una fita important per a l’empresa catalana, sobretot si es té en compte que l’any anterior encara registrava unes pèrdues de 36 milions d’euros.

L’estiu del 2018 Wallapop va acordar desfer-se de la participació que conservava en una societat fusionada amb Letgo -una empresa participada per la sud-africana Naspers- per entrar al mercat nord-americà. Letgo té seu a Barcelona i es dedica exactament al mateix negoci, un mercat virtual de tota mena d’objectes. L’operació va suposar una injecció de 133 milions d’euros per a Wallapop i s’ha convertit en un baló d’oxigen per a la seva rendibilitat.

De fet, l’aplicació ha aconseguit assolir guanys per primer cop sense un increment extraordinari dels ingressos. El 2018 la plataforma de compravenda va facturar 13,6 milions d’euros, un 20% més respecte als últims resultats. Però en els comptes del 2017 la companyia havia fet un salt del 70% amb els ingressos. De tota manera, encara que no s’hagués tancat la venda de la joint venture amb Letgo, Wallapop també hauria evitat tancar l’any amb pèrdues. Un dels motius és que va retallar de manera important la despesa en personal, perquè no es van comptabilitzar part de les primes reservades a directius en cas d’una venda, fusió o sortida a borsa.

El 2018 també va ser un any de canvis a la cúpula i el fundador Agustín Gómez va deixar el càrrec de conseller delegat per donar pas a Rob Cassedy. Contactat per l’ARA, el directiu va assegurar que estaven “realment satisfets” amb l’evolució de l’empresa, que considerava “sòlida i amb un futur prometedor”. Wallapop aspira a facturar 20 milions d’euros el 2019 i considera que el creixement reflecteix l’“èxit” del model.

El camí a la rendibilitat

Wallapop va arrencar el 2013 amb un model sense ingressos però amb una base d’usuaris que cada vegada era més gran, cosa que va seduir els inversors. Tres anys després va posar en marxa la monetització a través dels anuncis promocionats i els lliuraments a domicili amb Correus. Els rumors de venda sempre han estat rondant la companyia, però fins ara l’operació no s’ha produït. En la memòria del 2017, la plataforma assegurava que la probabilitat que això passés els pròxims anys era del 100%, i ara es rebaixa aquest optimisme fins al 75%.

Més continguts de