Alimentació
Economia Alimentació 27/11/2023

La Fageda renova la imatge i "enceta una nova etapa"

El projecte social del sector de l'alimentació opta per l'expansió territorial i per un nou logotip

ARA
2 min
Treballadores de La Fageda elaboren melmelada.

BarcelonaEl projecte social dedicat a la fabricació de iogurts La Fageda ha anunciat un canvi d'imatge i l'inici d'"una nova etapa". La modificació es visualitzarà amb un nou logotip i disseny de la marca, segons un comunicat publicat aquest dilluns per la mateixa organització sense ànim de lucre.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Segons la directora general adjunta del grup Sílvia Domènech, el canvi d'imatge "aporta molta coherència a la trajectòria dels últims anys". En aquest sentit, explica que la nova imatge busca atreure un tipus de consumidors "cada vegada més conscients que les seves decisions de compra tenen un impacte a la societat i al medi ambient".

El canvi d'imatge de l'empresa amb seu a Santa Pau (Garrotxa) ha coincidit amb la presentació, aquest dilluns, de la seva expansió a Madrid en un acte a la mateixa capital espanyola. Cristóbal Colón, el fundador de La Fageda, havia rebutjat durant anys sortir de Catalunya, però finalment la fundació ha fet el salt aquest any als mercats madrileny i valencià, després d'haver entrat anteriorment a les Balears. A més, la companyia estudia vendre els seus productes a la Catalunya del Nord.

30 milions de facturació

La Fageda es va crear el 1982 com un projecte d'inclusió de persones amb discapacitat i el 2013 va començar un "pla de renovació i millora de les infraestructures i serveis". El 2022 va crear "un valor econòmic de 30,4 milions d'euros", segons la nota, un 8% més que l'any anterior. D'aquests, 25,6 milions van ser vendes de productes.

L'entitat sense ànim de lucre està plenament establerta a Catalunya, on va començar com un servei de jardineria, primer, i una explotació ramadera, després. A partir del 1993 va iniciar la fabricació de iogurts. Actualment també ven melmelades, gelats i postres, com ara cremes de xocolata i flams. El gruix de les vendes prové de la comercialització per canals de distribució, tot i que també té alguns productes adaptats al canal de la restauració.

El grup té uns 500 treballadors repartits en diversos projectes. El 2019, la fundació va expandir l'activitat més enllà de la inserció laboral de persones amb discapacitat amb la creació d'El Faig, un projecte per a la inserció de persones amb risc d'exclusió social.

stats