Economia 19/03/2017

El magatzem intel·ligent per superar Mango i Damm

El grup Bon Preu estrena un nou centre logístic per a productes frescos de 23.000 m² que incorpora sistemes d'intel·ligència artificial

Paula Solanas
2 min
El president de Bon Preu, Joan Font, i el president de la Generalitat, Carles Puidemont, durant l'acte.

Els Hostalets de BalenyàEls Hostalets de Balenyà (a 10 minuts en cotxe de Vic) s'ha vestit aquest diumenge de festa major per donar la benvinguda a la nova ciutat logística de Bon Preu, el grup de distribució alimentari heureu de la bacallaneria de la família Font. La companyia catalana posa en marxa –entre pluges de confeti i globus aerostàtics, i amb el periodista Albert Om de mestre de cerimònies– la seva aposta de futur: un magatzem de 23.000 m² per a productes frescos que té la missió de duplicar la seva facturació d'aquí a 10 anys.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Si el 2016 superava els 1.000 M€ d'ingressos, Bon Preu pretén arribar al 2027 amb més vendes que altres insígnies de l'empresariat català com Mango o Damm. "Avui estem construint el nostre futur", asseguraven els fulletons de l'empresa als més de 1.200 treballadors i veïns del poble que han assistit a la inauguració.

Les autoritats –amb el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, com a plat fort de l'acte– també han aplaudit una empresa que ha augmentat en més d'un 50% les seves vendes els últims cinc anys, i guanya quota de mercat en temps del regnat de Mercadona. Bon Preu vol jugar la carta del fresc millor que ningú i la cadena deixa la partida en mans del producte de proximitat per guanyar el pols a la competència.

"És un model que, sense perdre la seva identitat, no ha perdut mai la vocació de modernitat", ha dit Puigdemont sobre el grup. La nova inversió posa 38 M€ sobre el terreny, permetrà oferir 24.000 referències de productes, crearà 200 llocs de treball nous i amplia la ciutat logística de la companyia a 58.000 m² en total.

Intel·ligència artificial i autoconsum d'energia

A més, ara la bacallaneria va d'algoritmes. En els darrers cinc anys, Bon Preu ha invertit 7 M€ a incorporar sistemes d'intel·ligència artificial als seus magatzems i establiments, i hi destinarà 10 M€ més en els pròxims anys. Per exemple, el grup compta amb un programari per calcular a temps real l'estoc de les botigues i preveure amb antelació les necessitats del centre logístic. "És una inversió per ser més competitius", ha dit el seu president, Joan Font.

L'antiga bòbila de Balenyà ha passat de fabricar totxos a convertir-se en l'edifici d'autoconsum fotovoltaic més gran de Catalunya. El sostre del magatzem està recobert de gairebé 2.500 planells solars que generen el 40% de l'electricitat que necessita la instal·lació.

stats