Estratègies

CaixaBank es llança a captar clients de més de 60 anys

L'entitat, que té més de 4 milions de clients de més de 65 anys, posarà al mercat productes financers i serveis per al públic sènior

La seu de CaixaBank a la Diagonal.
23/05/2025
3 min

BarcelonaCaixaBank s'ha llançat a captar clients de més de 60 anys, un segment creixent de la població. L'entitat, que té més de quatre milions de clients a tot l'Estat de més de 65 anys i gestiona un 34% de les pensions de jubilació, ha decidit llançar al mercat una gamma de productes i serveis destinats a aquesta població, seguint les directrius marcades al pla estratègic 2025-2027. La proposta inclou alternatives per a la planificació financera, però també opcions d'oci, formació i cures assistencials.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

El banc ha optat per singularitzar l'aposta per cobrir les necessitats d'un segment de la població que guanya cada cop més pes. En l'actualitat, més de 12 milions de persones a l'Estat tenen més de 60 anys i està previst que el 2030 siguin el 23% de la població i suposin el 39% de la riquesa neta del país. És el que molts experts denominen silver economy (dirigida a les persones de més de 55 anys). A més són un col·lectiu amb un nivell de formació més alt que en generacions anteriors, amb més esperança de vida i que necessiten solucions durant totes les etapes de la jubilació, que, amb l'increment de l'esperança de vida, és cada cop més llarga.

L'oferta, batejada amb el nom de Generació +, inclou la possibilitat d'un assessorament integral i solucions per fer líquid el patrimoni immobiliari, que en els segments de més edat és habitualment el seu principal actiu i, a més, acostuma a estar pagat, sense càrregues pendents. Una de les fórmules és la venda de la nua propietat de l'habitatge mantenint-ne l'usdefruit fins a la mort del titular i a canvi d'una renda vitalícia. Amb tot, és una fórmula poc estesa de la qual es fan unes 2.000 operacions a l'any a tot l'Estat.

Una altra és la hipoteca inversa, que facilita una renda mensual al propietari amb garantia de la casa. Aquesta modalitat, de la qual només es fan unes 500 operacions a l'any a tot Espanya, és per a "qui vol maximitzar la renda i no té tanta preocupació per la transmissió patrimonial a possibles hereus", segons fonts de l'entitat. I, en el cas que l'objectiu sigui finançar el cost d'una residència especialitzada, l'opció és la bestreta del lloguer de l'habitatge del qual és titular i regularitzant després la situació amb els hereus. És la figura de l'anticresi, recollida al dret civil, que consisteix a cedir l'usdefruit però no la propietat de l'habitatge. Totes aquestes són solucions –el complement de renda, la voluntat de traspassar l'habitatge o no als hereus destinats o per a ús propi i la valoració de l'immoble– per a clients de grans àrees urbanes, segons el banc.

La proposta del banc també inclou un marketplace (lloc on s'ofereixen productes i serveis de diferents venedors) per donar resposta a les necessitats domèstiques, de prevenció i de cures que pot necessitar la persona de més de 60 anys al llarg de les diferents etapes d'aquesta fase de la seva vida, com ara servei de tramitació d'ajudes per als diferents graus de dependència, vehicles per a persones amb mobilitat reduïda, finançament de reformes per adequar millor les llars, activitats de formació o viatges destinats a aquest col·lectiu.

CaixaBank destaca en el seu pla estratègic com a objectiu "el desenvolupament de l'ecosistema sènior" per acompanyar i cobrir les necessitats d'aquest col·lectiu. L'entitat, que disposa de la xarxa de sucursals més extensa de l'Estat, està formant actualment 30.000 empleats per millorar l'atenció presencial a les oficines i reforçar "l'atenció prioritària" als clients de més edat.

stats